W listopadzie EVIO Polska uruchamia nową markę usług telewizji cyfrowej, która w perspektywie najbliższych miesięcy istotnie zmieni układ sił na polskim rynku płatnej TV. Jej trzonem jest innowacyjna technologia światłowodowa oraz korzystna oferta usług multimedialnych, silnie wspierane przez lokalnych dostawców tych usług na obszarze całego kraju. Nowa marka ma przekaz uniwersalny, a jej adresatami są klienci, korzystający z nowoczesnej, światłowodowej infrastruktury budowanej przez operatorów kablowych oraz ISP. Zgodnie z przyjętą strategią ekspansji nowej marki, i dzięki niej, to właśnie lokalni operatorzy uzyskają nieosiągalną dotąd przewagę nad ogólnopolskimi platformami płatnej TV.
Wprowadzając nową markę, EVIO zaprzecza stwierdzeniu, iż rynek płatnej telewizji jest nasycony, a kawałki tortu rozdane. Obserwacje i analizy wyraźnie pokazują nieustanny przepływ abonentów między dostawcami, którzy za pomocą przestarzałych i niedoskonałych już technologii kablowych i satelitarnych oraz limitowanych łączy radiowych nie są w stanie dostarczyć abonentowi naprawdę kompleksowej i przyszłościowej usługi. Jedynym słusznym dziś rozwiązaniem jest technologia światłowodowa. Najszybszy Internet dla całego domu, plus telewizja i wideo online nieograniczone szerokością pasma przewodu RF, ilością kanałów na transponderze satelitarnym czy pojemnością dysku w dekoderze. Światłowód to technologia, która dzisiaj z łatwością sprosta jakości 4K UHD, ale także już dziś jest gotowa na transmisję w rozdzielczościach ponad 20K np. obrazu dookólnego wirtualnej rzeczywistości 360VR. Dzięki światłowodom abonenci uzyskują prawdziwie nieograniczony dostęp do rozrywki w postaci setek kanałów TV linearnej o krystalicznej jakości obrazu, jak i do gier wideo online dostarczanych płynnie na każde domowe urządzenie multimedialne. Właśnie naprzeciw takim oczekiwaniom wychodzi nowa marka, której uruchomienie wspiera już ponad 100 lokalnych sieci światłowodowych na terenie całej Polski.
Operatorzy są mali, ale stoi za nimi wielka technologia
W ostatnich latach sposób konsumowania mediów uległ diametralnej zmianie, a szerokie oczekiwania użytkowników może dziś spełnić wyłącznie technologia światłowodowa. Abonent potrzebuje niezawodnego Internetu, bo jego codzienność na nim bazuje. Jeżeli nie do celów zawodowych, to do kontaktu ze światem i przede wszystkim do dostępu do szeroko pojętej rozrywki. Zapewnienie wysokiego transferu danych w obu kierunkach (również przy wysyłaniu danych do Internetu) to dzisiaj silny atut operatorów rozwijających nowoczesne sieci światłowodowe. Są wśród nich zarówno lokalni operatorzy kablowi jak i setki operatorów ISP budujących światłowody z wykorzystaniem funduszy unijnych.
Oprócz szybkiego Internetu, do pełnej satysfakcji abonenta potrzebna jest również wszechstronna usługa TV. To właśnie oferty pakietowe są najbardziej pożądane i najbardziej lojalizujące klienta z lokalnym operatorem. EVIO Polska od ponad czterech lat dostarcza na rynek operatorski – do kilkuset operatorów kablowych i ISP – wszelkie niezbędne elementy takiej usługi. Ich zakres obejmuje technologię, kontent TV a obecnie również mocne i skuteczne wsparcie w marketingu i w aktywnej sprzedaży usług operatora lokalnego.
Bartek Wicijowski, Dyrektor ds. Sprzedaży EVIO Polska: „Telewizja satelitarna i kablowa to odchodzące technologie o sporych ograniczeniach. EVIO postawiło sobie zadanie wypełnienia naturalnej luki, która narodziła się w obliczu intensywnie rozwijającej się technologii FTTH. Dzięki nowej marce, usługi telewizyjne dostarczone w oparciu o łącza światłowodowe dotrą praktycznie do wszystkich miejsc na mapie Polski.”
Jedna marka, kompleksowe wsparcie
Nowa marka od EVIO pomoże wszystkim lokalnym operatorom kablowym i ISP, posiadającym infrastrukturę światłowodową, sprawnie pozyskiwać końcowych abonentów. Nie tylko jeśli chodzi o samą ofertę usługi TV, ale przede wszystkim w zakresie promocji i marketingu całego spersonalizowanego portfolio. Założeniem nowej marki jest również wsparcie przy opracowaniu strategii i planów działań komunikacyjnych, co pozwoli mniejszym operatorom skuteczniej sprzedawać swoje usługi.
Mariusz Filipiak, Prezes Zarządu EVIO Polska: „Nowa, generyczna i ogólnopolska marka, to dopełnienie strategii zbudowania naszego silnego portfolio produktowego, z którego może skorzystać każdy lokalny operator i wykorzystać zbudowany przez nas potencjał w walce o abonenta z ogólnopolską konkurencją”.
Gruntowna wiedza o rynku i doświadczenie gwarancją sukcesu
Nad procesem narodzin nowej marki od EVIO, czuwały Olga Korolec oraz Magdalena Antczak z agencji doradczej Brand Insight, biorące wcześniej udział w kreacjach wielu znanych, ogólnopolskich marek z branży FMCG i TELCO, odnoszących spektakularne sukcesy. Między innymi uczestniczyły w tworzeniu strategii marketingowych “platformy n” oraz “telewizji na kartę”, kampanii marketingowych kanałów tematycznych Grupy TVN, a także pracowały dla takich firm z branży multimedialnej jak T-Mobile, Samsung, Netia i Orange.
Magdalena Antczak z Agencji Brand Insight: „Wyzwanie jakie postawiło przed nami EVIO, było niesamowite chociażby ze względu na nową przestrzeń możliwości jakie daje technologia światłowodowa. Usługa telewizyjna w takiej postaci w jakiej ją dzisiaj znamy, jest tylko początkiem wykorzystania potencjału światłowodów. Nie ulega żadnej wątpliwości, że światłowody są rozwiązaniem przyszłościowym, ale też są już obecne tu i teraz w setkach tysięcy mieszkań. Dlatego właśnie nowa marka, którą stworzyliśmy wspólnie z EVIO, wyraźnie akcentuje ten przełom technologiczny, będąc jednocześnie jasnym i czytelnym przekazem edukującym abonenta o zupełnie nowych możliwościach jakie może dostarczyć jego lokalny operator”.
Galaktyczny start pod Krakowem
Premierowa prezentacja nowej marki, dedykowanej do promocji usług lokalnych operatorów, odbędzie się podczas uroczystej Gali Kongresu Telewizji Światłowodowej, w dniu 29 października, w wytwórni filmowej ALVERNIA STUDIOS. Wieczór wypełniony będzie licznymi atrakcjami przygotowanymi przez organizatorów, włącznie z prezentacją urządzeń VR360 (wideo w wirtualnej rzeczywistości) obrazujących potencjalne kierunki rozwoju usług TV, na które pozwala technologia światłowodowa. Szczegółowa prezentacja dotycząca idei nowej marki, założeń strategii jej komunikacji oraz zasad korzystania z niej przy współpracy z operatorami lokalnymi, zaplanowana jest na drugi dzień Kongresu Telewizji Światłowodowej, na godzinę 11:00 w Hotelu Best Western Premier w Krakowie.