GUS podał, że we wrześniu w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 9,5 proc.
Z danych GUS wynika, że wzrost udziału sprzedaży przez internet wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy “prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 19,3 proc. do 22,5 proc.), a także podmioty z grup “tekstylia, odzież, obuwie” (z 15,7 proc. przed miesiącem do 18,2 proc.) oraz “meble, rtv, agd” (z 10,9 proc. do 11,8 proc.). W 2020 roku odsetek osób w wieku 16-74 lat kupujących przez internet wzrósł o 7 pkt proc. do 60,9 proc.
GUS podaje, że w tym roku dostęp do internetu posiadało 90,4 proc. gospodarstw domowych i było to o 3,7 pkt proc. więcej niż w ubiegłym roku. W skali roku udział gospodarstw domowych posiadających dostęp do internetu przez szerokopasmowe łącze mobilne zwiększył się o 12,4 pkt proc., a przez szerokopasmowe łącze stacjonarne – o 5,4 pkt. proc.
Źródło: PAP