TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

mObywatel. Możliwe zdalne potwierdzanie danych osobowych klientów

Ministerstwo Cyfryzacji rozbudowuje usługę mObywatel. Klient będzie mógł uwierzytelnić informacje o sobie bez wychodzenia z domu. Pierwszą firmą, która wprowadza takie udogodnienia jest PZU.

Zamiast papierowych formularzy i przekazywania plastikowego dowodu, za pośrednictwem generowanego QR kodu i aplikacji mobilnej możliwe będzie szybkie przekazanie automatycznie potwierdzanych danych – np. imienia i nazwiska czy numeru PESEL.

Pierwszą firmą, która wprowadza takie udogodnienia jest PZU. Klienci zdalnie będą mogli zarejestrować się w aplikacji mojePZU i korzystając z niej umówić się na wizytę lekarską, a także uzyskać dostęp do swoich informacji medycznych i finansowych. Obecnie z aplikacji mojePZU korzysta ponad 1,1 mln użytkowników.

Usługa już niebawem ma pojawić się na telefonach z systemem Android – czeka jeszcze na ostateczne potwierdzenie od Google. Na przełomie lipca i sierpnia będzie dostępna również na iPhone’ach.

Minister cyfryzacji Marek Zagórski przyznał, że resort dalej prowadzi rozmowy z przedsiębiorstwami, które chcą wprowadzić nowy system uwierzytelniania informacji o swoich klientach. Firma musi być wiarygodna i dawać pewność, że zgromadzone dane są wykorzystywane jedynie do prowadzenia działalności. Obecnie MC prowadzi takie rozmowy m.in. firmami z branży medycznej czy klubami fitness.

W ramach współpracy z instytucjami zaufanymi ma być możliwy przesył danych do systemów miejskich, odbioru świadectw czy dyplomów zawodowych, a także procesów rekrutacyjnych na uczelniach.

Źródło: gov.pl / forsal.pl

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze