Globalna platforma z grami Steam osiągnęła w niedzielę rekordową popularność. Jednocześnie korzystało z niej 20,3 mln użytkowników. Przekłada się to także na zwiększony ruch w sieci, a docelowo także na obroty firmy.
Najpopularniejszą grą na Steamie jest obecnie „Counter-Strike: Global Offensive”, z której w poniedziałek w kulminacyjnej chwili korzystało jednocześnie 971,2 tys. internautów. W czołówce znajdują się także: „Dota 2” (w szczycie 622,3 tys. użytkowników), „Playerunknown’s Battlegrounds” (486,1 tys.), „Tom Clancy’s Rainbow Six Siege” (179,3 tys.) oraz „Grand Theft Auto V” (153,4 tys.).
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez MediaCom na początku marca (w porównaniu do stycznia) nieznacznie zmalała liczba użytkowników gier mobilnych, wydłużył się natomiast średni czas spędzony przez nas w internecie (z niecałych 15 minut do niemal 25).
W przypadku serwisów VoD liczba odwiedzających spadła z 9,49 do 8,82 mln, za to liczba odsłon zwiększyła się z 75,5 do 84,2 mln. Średni czas spędzony przez internautę na oglądaniu filmów wzrósł zaś tutaj z 49 minut i 20 sekund do 68 minut i 57 sekund. W przypadku witryn informacyjnych i społecznościowych liczba użytkowników zmniejszyła się natomiast z 19,4 mln do 18,7, a jednocześnie liczba odsłon wzrosła z 623,7 do 632,1 mln zł. Wzrósł także przeciętny czas korzystania z nich. Zwiększyła się też widocznie popularność aplikacji pozwalających zamówić jedzenie do domu.
Zdaniem ekspertów w najbliższych tygodniach konsumpcja treści gamingowych i wideo prawdopodobnie będzie dalej się zwiększać, a wzrost zainteresowaniem usługami z dostawą do domu (home delivery) może na stałe zmienić przyzwyczajenia konsumentów.