TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Prawie 5 mln klientów ucierpiało w wyniku cyberataku na firmę telekomunikacyjną

Vodafone Portugal poinformowała, że przeprowadzono na nią cyberatak. Firma obsługuje prawie 5 mln klientów. Większość z nich w wyniku cyberataku doświadczyło problemów z działaniem sieci komórkowej, internetu i telewizji.

– Padliśmy ofiarą ataku terrorystycznego i wymierzonego w naszą sieć przestępstwa. Celem tego ataku było spowodowanie jak największych szkód – powiedział dyrektor generalny spółki Vodafone Portugal Mario Vaz – Spodziewamy się stopniowego przywracania pełnych usług (…). Wskutek ataku doszło do nagłego wstrzymania wszystkich naszych usług. Uruchomiliśmy w trybie pilnym sztab kryzysowy” – dodał.

Firma potwierdziła także, że w wyniku cyberataku ucierpiały jednostki straży pożarnej, karetki pogotowia ratunkowego oraz poczta. Doprowadziło to również do awarii niektórych bankomatów spółki SIBS.

Źrodło: PAP, rmf24.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze