TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Znaczny wzrost rachunków i zadłużenia za usługi telekomunikacyjne

Pandemia sprawiła, że zaczęliśmy częściej sięgać po telefon (przyznało się do tego 56,6% Polaków), a także więcej czasu spędzać w sieci (54,3%). Najnowsze analizy pokazują, że wzrosły również opłaty za te media.

Dodatkowo, aż 62 proc. polskich konsumentów poinformowało, że ich w wyniku pandemii pogorszył się ich stan finansowy. Ankietowani wskazują, że musza wybierać, które rachunki opłacać jako pierwsze – 16% pytanych deklaruje, iż opóźnia spłatę rachunku za telefon i Internet.

1,3 mld PLN – to kwota zaległości Polaków tylko z tytułu rachunków za media telekomunikacyjne. W ciągu Q2 2020 r. liczba dłużników wzrosła o 33 tys., do prawie 367 tys. osób łącznie. Średnia zaległość wynosi 3,6 tys. PLN na osobę.

35% osób biorących udział w badaniu, po zrobieniu wszystkich niezbędnych opłat, rzadko pozostaje z kwotą, która wystarcza na życie do końca miesiąca.

Zaleganie z opłatami za media dotyczy przede wszystkim grup wiekowych 18-29 i 30-39 lat. Wśród nich omawianą tendencję deklaruje co czwarty pytany. W grupie osób po 65 roku życia rachunków nie opłaca tylko 7%. Wyraźnie widać, ze problem zapłaty dotyczy grupy, które z owych mediów korzysta najczęściej.

W przypadku podziału na miasta, to mieszkańcy dużych miast przodują w braku opłat. Ponad 14,6 tys. osób z Warszawy wpisanych jest do rejestru dłużników za brak uregulowanej płatności na rzecz operatorów.

Źródło: cyfrowa.rp.pl

Michał Koch
Michał Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze