Meta odpowiadająca za Facebooka ogłasza zmiany w polityce marketingowej. Zniknie możliwość adresowania ofert reklamowych w oparciu o dane takie jak rasa lub pochodzenie etniczne, orientacja seksualna czy przekonania polityczne lub religijne.
To kolejne działanie mające poprawić PR firmy po wycieku dokumentów wewnętrznych i prezentacji ich w prasie.
Tym razem pojawiła się zmiana polityki prywatności związana z marketingiem na Facebooku. W dniu 19.01.2022 r. skończy się możliwość kierowania reklam do użytkowników Facebooka, Instagrama i Messengera w oparciu o „drażliwe” dane. Są to rasa lub pochodzenie etniczne, orientacja seksualna, przekonania polityczne lub religijne czy nawet stan zdrowia.
– Decyzja o usunięciu tych opcji spersonalizowanych reklam nie była łatwa i wiemy, że ta zmiana może negatywnie wpłynąć na niektóre firmy i organizacje – oświadczył Graham Mudd, wicedyrektor działu marketingu w firmie Meta.
Ta zmiana może przynieść spadek dochodów Facebooka, którego główne źródło dochodów stanowią reklamy. Jednak uznano, że w świetle wycieku informacji na temat polityki Facebooka, ta zmiana będzie korzystna dla firmy pod względem wizerunkowym. Konsultowano to z ekspertami ds. praw obywatelskich, decydentami oraz innymi interesariuszami.
W komunikacie Mety można przeczytać:
„Obecnie użytkownicy mogą zredukować liczbę reklam związanych z polityką, rodzicielstwem, alkoholem i zwierzętami domowymi. Na początku przyszłego roku umożliwimy również zmniejszenie treści związanych z m.in. hazardem i utratą wagi”.
Zmiany każą reklamodawcom przeanalizowanie swoich strategii marketingowych. Może to jednak wpłynąć na zmniejszenie trafności otrzymywanych na Facebooku reklam.
Źródło: wirtualnemedia.pl