TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Unia Europejska znalazła sposób na rozwiązywanie sporów z e-sklepami

9 stycznia 2016 roku we wszystkich krajach Unii Europejskiej weszło w życie rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Platforma, która ma umożliwić taką procedurę, powinna ruszyć 15 lutego. Zaproponowane zmiany mają mieć wpływ między innymi na rozwiązywanie konfliktów pomiędzy kupującymi a działającymi w sieci przedsiębiorcami. Komisja Europejska uważa, że będzie to miało pozytywny wpływ na handel transgraniczny. Przedsiębiorcy z naszego kraju jeszcze czekają na przepisy w tej sprawie.

Każda placówka, która sprzedaje w sieci, będzie miała obowiązek zamieszczania na swojej stronie linku do internetowej platformy rozwiązywania sporów. Platforma jeszcze nie funkcjonuje w praktyce, ale link do niej jest już aktywny. Aż 71 procent klientów jest zdania, że spory z zagranicznym e-sklepem są znacznie trudniejsze niż z krajowym. 20 procent konsumentów spotkało się z problemem podczas realizacji e-zakupów w krajach zagranicznych.
W zagranicznych e-sklepach kupuje obecnie 13 procent internautów. W przypadków polskich witryn jest to 54 procent. W innych krajach najczęściej kupujemy odzież oraz dodatki – 37 procent, książki, płyty i filmy – 33 procent, oraz multimedia – 23 procent. Duża część konsumentów deklaruje chęć robienia zakupów w zagranicznych e-sklepach. Przeszkodą są najczęściej wysokie koszty dostawy oraz długi czas oczekiwania na produkty.
Źródło: Wirtualne Media

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze