T-Mobile ma ponad 10 mln klientów

534
fot. Facebook.com / T-Mobile

T-Mobile Polska podał wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał 2020 r. Przychody zwiększone o 4,1 proc., wzrost bazy klientów kontraktowych o 232 tysięcy i większy zysk EBITDA AL.

W zeszłym kwartale liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się o 28 tys. Liczba abonentów wzrosła z 7,504 do 7,53 mln, a użytkowników ofert prepaidowych – z 3,45 do 3,452 mln.

Telekom zwraca uwagę, że w ciągu roku zyskał 232 tys. klientów abonamentowych, a wskaźnik rezygnacji w tym segmencie w minionym kwartale zmalał do rekordowego poziomu 0,7 proc.

Światłowód

Od mniej więcej roku T-Mobile Polska na łączach Orange Polska i Inei oferuje internet światłowodowy. Z tym pierwszym telekomem firma w połowie 2018 r. podpisała 10-letnią umowę, płacąc na początek 275 mln zł.

W połowie ub.r. wprowadziła nowe taryfy Magenta 1 z internetem światłowodowym. Według sprawozdania finansowego Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile Polska, liczba klientów T-Mobile korzystających ze światłowodu w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosła z 11 do 18 tys., a na koniec marca nadal wynosiła 18 tys.

Natomiast liczba użytkowników internetu stacjonarnego w innych technologiach zwiększyła się w ciągu roku z 18 do 26 tys.

T-Mobile i pandemia

Operator podczas pandemii oferował klientom cotygodniowe, darmowe gigabajty danych w ramach akcji Happy Fridays. Tylko w kwietniu z pakietów w aplikacji „Mój T-Mobile” skorzystano blisko 2 miliony razy, a od początku roku było to ponad 4,5 mln pobranych prezentów.

Gdy nie można było komunikować się z klientami w standardowy sposób – T-Mobile uruchomił obsługę klientów przez aplikację WhatsApp i stale zwiększa zasoby do obsługi czata i Messengera. Jak podkreśla operator, niemal połowa klientów samodzielnie zarządza swoimi usługami w aplikacji „Mój T Mobile”. W pierwszym kwartale 2020 korzystało z niej średnio ponad 41 proc. bazy aktywnych klientów indywidualnych, a w kwietniu 2020 było już 47 proc.

Dalsza modernizacja sieci, przygotowania do 5G

Obecnie klienci T-Mobile mogą korzystać z 11 550 stacji bazowych w Polsce, z których już ponad 9330 oferuje agregację od 2 do 4 pasm częstotliwości – tylko w tym roku w ten sposób została zwiększona pojemność blisko 2500 stacji.

Ważnym elementem projektów realizowanych od ubiegłego roku było przygotowanie sieci do obsługi technologii 5G z wykorzystaniem częstotliwości 2100 MHz, które posiada T-Mobile. Już w lutym T-Mobile dysponował 800 takimi stacjami, a w maju ta liczba wzrosła do 1460. Operator planuje przygotować do końca pierwszego półrocza 2020 roku 1600 stacji obsługujących sieć 5G na posiadanych częstotliwościach.

Wzrost przychodów i zysku EBITDA AL

W pierwszym kwartale 2020 r. operator wypracował zarówno wzrost przychodów całkowitych, które wyniosły 1,557 mld zł rosnąc o 4,1 proc. w stosunku do roku ubiegłego, jak również  zysku EBITDA AL, wynoszącego 414 mln zł, czyli o 4 proc. więcej.

– Solidny, kilkuprocentowy wzrost zysku EBITDA jest zgodny z naszymi założeniami i oznacza, że nasza strategia zmian działa nie tylko w warstwie operacyjnej, ale i finansowej. Na dwa ostatnie tygodnie pierwszego kwartału oczywisty wpływ miało ogólne spowolnienie rynku spowodowane pandemią oraz zamknięciem sklepów, więc fakt że nawet w tych okolicznościach udało nam się wypracować satysfakcjonujący wynik pokazuje stabilność firmy oraz zdrową sytuację finansową – powiedział Juraj Andras, członek zarządu, dyrektor ds. finansowych T-Mobile Polska.

Źródło: T-Mobile Polska