Jak banki radzą sobie z cyfrowymi funkcjonalnościami w roku pandemii? Z badania firmy Deloitte „Digital Banking Maturity 2020. How banks are responding to digital (r)evolution?” wynika, że Polska radzi sobie bardzo dobrze. W kategorii kanałów cyfrowych w bankowości zajęła 4. miejsce. W badaniu wzięło udział 318 banków z 39 krajów na pięciu kontynentach.
Pod względem digitalizacji nasz kraj wypadł gorzej tylko od Turcji, Hiszpanii i Belgii. Pięć z trzynastu polskich banków zyskało miano cyfrowych liderów.
41 proc. banków w skali światowej zwiększyło limit płatności zbliżeniowych, więc gotówka była rzadziej w obiegu. Tymczasem 11 proc. banków zrezygnowało z niektórych metod otwierania rachunków, a kolejne 6 proc. przestało przyjmować nowych klientów. Jak pokazało badanie, to właśnie cyfryzacja była w stanie ochronić banki. Bez niej trzeba było liczyć się z dużymi stratami. Niestety proces wdrażania nowych funkcji jest kosztowny i nie każdy bank może sobie na to pozwolić. Digitalizacja to nie tylko dostępność opcji zdalnych, ale i konieczność zadbania o customer experience na wszystkich wspieranych urządzeniach. Poruszanie się po serwisie czy aplikacji powinno być intuicyjne, łatwe i szybkie.
Polskie banki poradziły sobie z cyfryzacją, ale według badania powinny popracować jeszcze nad wprowadzeniem usług pozabankowych. Krokiem w tym kierunku jest na pewno ułatwienie dostępu do programów rządowych np. 500+ czy różnych rozwiązań w ramach tarczy antykryzysowej. Banki ściśle współpracują przy tym z BGK.
Źródło: direct.money.pl