TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

PKE – komunikowanie zmian klientom i zawieranie umów w okresie przejściowym

Upłynął termin poinformowania dotychczasowych abonentów o zmianach wynikających z PKE. Chociaż zaczną one obowiązywać od 10 listopada 2024 r., to zmianę wzorców umów należało przedstawić klientom miesiąc wcześniej. Daje im to czas do namysłu i rezygnacji z usług. Co w przypadku, gdy przedsiębiorca nie zdążył wysłać odpowiedniego powiadomienia?

Przedsiębiorcy, którzy nie wysłali jeszcze odpowiednich powiadomień do klientów, nadal mogą to zrobić.

– Zwracamy uwagę, by w komunikatach kierowanych do abonentów przez spóźnialskich zamieszczać informację o tym, iż klienci nadal mają miesiąc do namysłu. Fakt spóźnienia się przedsiębiorcy nie uprawnia do skrócenia miesięcznego terminu do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian – mówi Ewelina Grabiec z itBlegal.

Jeśli zakomunikowane zmiany wynikają wyłącznie z PKE, a nastąpi brak akceptacji zmienionych umów, konsekwencją może być konieczność zwrotu proporcjonalnie pomniejszonych ulg, o ile zostały przyznane.

Jakie umowy zawierać w okresie przejściowym?

Wątpliwości może budzić to, jakie umowy należy stosować między 10 października – terminem wysłania komunikatów o zmianach umów – a 10 listopada, gdy PKE wejdzie w życie i pojawią się nowe umowy.

Jeśli bowiem nie zostaną podjęte odpowiednie działania, to klienci podpisujący umowy w okresie przejściowym, nie będą mieli w nich postanowień, które będą obowiązywać już niebawem, czyli wraz z dniem obowiązywania PKE.

Najlepszym rozwiązaniem jest podpisywanie umów na dotychczasowych wzorcach, ale od razu z odpowiednim aneksem. Ma on być przygotowany na bazie komunikatów i zaczynać obowiązywać od 10 listopada 2024 r.

Źródło: okablowani.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze