TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Operatorzy o CSR

MiŚOT-y zawsze byli społecznie odpowiedzialni, bo działają lokalnie i znają
potrzeby najbliższego otoczenia. 12 marca operatorzy rozpoczęli prace nad
weryfikacją ustalonych kilka lat temu kierunków swojej aktywności CSR-
owej.

W 2017 roku przedstawiciele firm współpracujących ze Stowarzyszeniem e-Południe opracowali „Kodeks Społecznej Odpowiedzialności Biznesu dla przemysłu telekomunikacyjnego”. Na jego podstawie określono również filary działań CSR (ang. Corporate Social Responsibility – CSR), które przez kilka lat stanowiły wytyczne dla małych i średnich operatorów.

Z początkiem tego roku Stowarzyszenie e-Południe postanowiło zaktualizować te
założenia.

– Od trzech lat organizujemy konkurs TeleOdpowiedzialny Roku. Analizujemy aplikacje uczestników, podziwiamy ich interesujące inicjatywy lokalne. Widzimy, jakie są trendy w branży. W związku z tym zaprosiliśmy przedstawicieli MiŚOT-ów do prac nad wyznaczeniem filarów CSR na najbliższe lata – mówi Sebastian Kachel, członek zarządu Stowarzyszenia e-Południe.

Do projektu doproszono również fachowców. Z udziałem pracowników naukowych Akademii WSB z Dąbrowy Górniczej oraz aktywistów stowarzyszenia 12 marca rozpoczęła się weryfikację filarów działań CSR. Spotkanie było okazją do podsumowania dotychczasowych edycji konkursu TeleOdpowiedzialny Roku. Szczególnie cenne były głosy operatorów i prezentacja realizowanych projektów.


Kolejny etap prac z udziałem przedstawicieli branży już w kwietniu. Zarząd Stowarzyszenia e-Południe zapowiada również, że w drugiej połowie roku planowane są warsztaty CSR dla MiŚOT-ów, na których będzie można poznać dobre praktyki w branży, zwiększyć wiedzę na temat społecznej odpowiedzialności, jak również przygotować się do złożenia aplikacji w kolejnej edycji konkursu TeleOdpowiedzialny Roku.

Paweł Gniadek
Paweł Gniadek
Doświadczony ekspert w obszarze komunikacji, z ponad 25-letnim stażem, ma w dorobku pracę w mediach, agencjach public relations, jak również spółkach, także dużych - giełdowych. Wraz ze współpracownikami tworzył efektywne struktury komunikacyjne i promocyjne, przygotował i nadzorował w obszarze komunikacji i promocji wiele skutecznych projektów (np. IPO, duże przejęcia, sprzedaż, konsolidacja) i kampanii, nadzorował i prowadził ambitne i bardzo efektywne projekty sponsoringowe, opracował regulacje z obszaru promocji – strategie public relations, strategie marki, strategie CSR, zasady sponsoringu, zasady promocji – a przede wszystkim skutecznie je wdrażał. W dorobku ma (wraz z zespołami) liczne nagrody i wyróżnienia, w tym m.in. wiele nagród za najlepszy raport roczny, a także przyznawane przez Gazetę Giełdy „Parkiet” dwie pierwsze nagrody za najlepsze relacje inwestorskie w latach 2014 i 2015. W 2012 roku otrzymał tytuł „Człowiek PR-u 2012” przyznawany przez branżowy miesięcznik Brief.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze