TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Nowa szefowa Twittera

Nową szefową Twittera została Linda Yaccarino. Będzie miała niełatwe zadanie poprawienia wizerunku platformy, która pod rządami Elona Muska wiele straciła.

Po tym, jak Musk w 2022 roku przejął za 44 mld dolarów Twittera, nie szczęściło mu się w prowadzeniu platformy. Kolejne jego decyzje przynosiły więcej szkody niż pożytku. Pojawiły się masowe zwolnienia czy problemy z wypłacalnością Twittera. Płatne wersje zweryfikowanych kont wprowadziły więcej zamieszania niż przyniosły zysku. Platforma nie ma zespołu prasowego i zalicza odpływ reklamodawców.

Jako zwolennik źle pojmowanej wolności słowa Musk doprowadził do zalewu Twittera przez treści nazistowskie czy antyszczepionkowe. Pojawiły się żądania usuwania treści na polecenie rządów różnych państw.

W końcu zdesperowany Musk postanowił przeprowadzić na Twitterze ankietę, w której pytał, czy powinien opuścić stanowisko CEO. Nietrudno się domyślił, że interneuci zasugerowali mu właśnie takie rozwiązanie problemów. Już dwa miesiące temu Musk napisał, że żegna się z fotelem CEO, ale nie pochwalił się, kto ma go na nim zastąpić. Teraz już wiadomo.

Wielkie wyzwania przed nową szefową Twittera

Nową szefową Twittera  została Linda Yaccarino i stoi przed nią zadanie przywrócenia platformy na właściwe tory biznesowe. „Financial Times”  stwierdza, że jej głównym zadaniem jest przekonanie do powrotu reklamodawców.

Pomysłem na zrobienie tego jest nowość oferowana na Twitterze jaką są reklamy wideo. Mają przyciągnąć celebrytów. Może to właśnie dlatego szefową została Yaccarino, która wcześniej szefowała w dziale reklamy NBCUniversal. Na reklamach wideo zna się zatem od dawna.

Czy uda się odbudować zaufanie do Twittera?

Podstawą dla Yaccarino będzie jednak dobudowanie zaufania do Twittera, które nadszarpnęły nieracjonalne działania Elona Muska. „Financial Times” zwraca uwagę na wagę, jaką ma moderacja treści na Twitterze. Platforma pod rządami miliardera właściwie całkiem się z tego wycofała. Spowodowało to wzrost ilości mowy nienawiści i fake newsów.

Yaccarino w swoich planach naprawy Twittera kieruje się rozwagą i konsultuje z prawnikami. Ma też kontakt z firmami, które podpowiadają jej, jakie są największe problemy w kontekście reklamy na Twitterze i jak to naprawić.


Źródło: cyberdefence24.pl



Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze