TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

KRRiT planuje wprowadzić zasadę “must measure”. MOC TV zainteresowany

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce wprowadzić zasadę “must measure”. MOC TV, organizacja zrzeszająca nadawców telewizyjnych, jest zainteresowana nową inicjatywą.  

Wirtualne Media informują, że KRRiT zwróciła się z propozycją do operatorów zrzeszonych w MOC TV wprowadzenia zasady dotyczącej pozyskiwania danych analitycznych od operatorów – nazwanej roboczo „must measure”. Pozytywnie na tę propozycję odpowiedział Radosława Ziółka, przewodniczący rady nadzorczej Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych „MOC TV”.

 MOC TV zainteresowany

„Wyrażamy zainteresowanie nową inicjatywą KRRiT odnośnie do wprowadzenia zasady dotyczącej pozyskiwania danych analitycznych od operatorów – nazwanej roboczo „must measure”. (…) Niniejszym deklarujemy też, że nadawcy telewizyjni wyrażają chęć zaangażowania się w działania dotyczące powstania panelu RPD (return path data – dane ze ścieżki zwrotnej – przyp.red.), mogącego według oświadczenia KRRiT do końca roku przetwarzać dane nawet 5 mln gospodarstw domowych, a także pierwszymi próbami mającymi na celu przetestowanie technologii watermarkingu” – czytamy w piśmie, do którego dotarły Wirtualne Media.

Jednocześnie Ziółek w piśmie odniósł się do kwestii jednoźródłowego badania mediów i prac, jakie toczą się w KRRiT w tej sprawie od kwietnia 2018 r.

„Chciałbym zdecydowanie podkreślić, że nadawcom telewizyjnym zależy na stworzeniu nowego badania, które będzie dostosowane do zmieniających się technologii i nawyków konsumpcji mediów, przy zachowaniu szczególnej troski o transparentność procesu oraz jakość metodologii i narzędzi badawczych. Przedstawiciele MOC TV są obecnie zaangażowani we współpracę z KRRiT nad tworzonym badaniem założycielskim, do której włączeni są również nadawcy radiowi, wydawcy internetowi, a także przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych i domów mediowych” – dodał Radosław Ziółek.

Badanie założycielskie

Nadawcy telewizyjni również podkreślili, że „zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zakładają, że tworzone przez KRRiT badanie założycielskie będzie mogło być wykorzystane przez firmy badawcze, jako baza do ich paneli badawczych”. – Dziękujemy za potwierdzenie, że badanie założycielskie będzie publicznie udostępniane przez KRRiT na zasadzie otwartej i bezpłatnej, zaś komercyjnie oferowane mogą być jedynie dedykowane raporty i analizy przygotowywane przez pracowników zespołu badania założycielskiego – zaznacza MOC TV w piśmie do szefa KRRiT.

Jednocześnie nadawcy poprosili o „doprecyzowanie zasad użyczania danych firmom badawczym, telemetrycznym, jak i na potrzeby innych paneli badawczych”.  

KRRiT zadeklarowała, że zostanie to ustalone na późniejszym etapie, natomiast nie później niż przed przystąpieniem do realizacji docelowego badania założycielskiego.

Nadawcy oczekują, że po stronie KRRiT będzie uruchomienie badania założycielskiego oraz panelu testowego urządzeń, które mają służyć do pasywnego pomiaru. – Zakładamy, że rezultaty tych prac zostaną wykorzystane przez cały rynek na potrzeby stworzenia nowego panelu badawczego, a nowe badanie założycielskie stanie się źródłem uniwersów dla panelu rynkowego, jak i wszystkich pozostałych źródeł danych mediowych na rynku polskim. Przyjmujemy też z zainteresowaniem deklarację KRRiT o chęci służenia dodatkowymi ekspertyzami i rekomendacjami definicji wskaźników używanych na rynku, badaniami pomocniczymi, dalszym testowaniem mierników i technologii oraz innymi przedsięwzięciami, takimi jak fuzje i integracje baz danych oraz wykorzystanie technologii big data – podsumowuje Radosław Ziółek.

KRRiT deklaruje, że wesprze prace badawcze nad pasywnymi technikami pomiaru treści reemitowanych, co ma być zgodne z rekomendacjami i oczekiwaniami nadawców telewizyjnych.

Źródło: Wirtualne Media

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze