Z badań przeprowadzonych w 2011 roku wynika, że każdej minuty do serwisu Youtube trafia około trzysta godzin nagrań wideo. To dziesięciokrotny wzrost w ciągu pięciu lat. Strona cieszy się obecnie ogromnym powodzeniem, a odsetek użytkowników, którzy przyznają się do tego, że spędzają na niej nawet kilka godzin dziennie ciągle rośnie.
W 2011 roku tylko 7 procent użytkowników w wieku 16-19 lat przyznawało się do tego, że na stronie Youtube spędza ponad trzy godziny dziennie. Obecnie jest to 20 procent. Pokolenie “digital natives”, czyli pierwsze pokolenie internetu (osoby ok. 30. – 34. roku życia) spędza na stronie znacznie mniej czasu. Tylko 9 procent badanych przyznało się do tego, że na oglądanie filmów na Youtube poświęca ponad trzy godziny dziennie. Za to pokolenie „streaming natives”, czyli osoby, którym internet towarzyszył od dziecka, właśnie w sieci spędzają znaczną część wolnego czasu. 46 procent przyznało, że na stronie Youtube spędza dziennie więcej niż godzinę.
50 procent z nich ogląda wideo na urządzeniach przenośnych. 28 procent ogólnego czasu oglądania wideo przypada na smartfony. Największy wzrost czasu poświęconego na oglądanie filmów na Youtube przez dłużej niż trzy godziny wśród nastolatków pojawił się w 2015 roku i wyniósł prawie 20 procent. Rok wcześniej było to ok. 12 procent, w roku 2013 ok. 8 procent, a w 2012 i 2011 – ok. 7 procent. W przedziale wiekowym 30-34 lata wyniki przedstawiały się następująco: w 2015 roku było to 9 procent osób, w 2014 – 5 procent, w 2013 – 4 procent. W 2012 – ok. 2 procent, a rok wcześniej – 3 procent.
Źródło: Ericsson