W roku 2021 w stosunku do roku 2020 przed ekranem telewizora przeciętny Polak spędził 14 minut mniej. I nie jest to jedynie kwestia tego, że w roku 2020 spędzaliśmy przed telewizorem dużo czasu z uwagi na pandemię. Wynik z roku 2021 jest najgorszy od 2012 roku.
W roku 2020 przed telewizorem spędzaliśmy średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund dziennie. W roku 2021 nastąpił spadek do poziomu 4 godziny, 6 minut i 34 sekundy dziennie. To o 14 minut i 24 sekundy mniej.
Spadek oglądalności można zauważyć we wszystkich grupach wiekowych. Jednak największy jest u młodych odbiorców, a najmniejszy u osób po 50 roku życia.
Na rynku telewizyjnym pojawiły się zmiany udziałów poszczególnych stacji.
W 2021 r. TVP 1 osiągnęło 9,76 proc. udziału w rynku, co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 1,04 proc. Także TVP 2 odnotowała wzrost i to aż o 4,24 proc. Osiągnęła poziom 7,86 proc.
Polsat odnotował spadek do poziomu 8,19 proc, a TVN do poziomu 7,33 proc.
To dane ogólne, które jednak różnią się przy rozbiciu na kategorie wiekowe.
W tym wypadku w grupie 16-49 lat liderem pozostaje TVN z udziałem 9,83 proc. Na drugim miejscu plasuje się Polsat.
Jeśli zasiadamy przed telewizorem, to co oglądamy najchętniej?
Odpowiedź jest jedna: mecze. Mecz Szwecja- Polska na Euro 2020 zgromadził przed telewizorami 7,87 mln widzów. Kolejne miejsca na liście największej oglądalności aż do pozycji 5 to także mecze z Mistrzostw Europy.
Na kolejnej pozycji znalazł się Teleexpress z 5,57 mln widzów.
Źródło: ictmarketexperts.com