Coraz więcej osób korzysta z bankowości internetowej. Pozwala to na szybkie dokonywanie przelewów, płacenie rachunków czy płacenie za zakupy online. Jednak korzystając z banku przez internet należy zachować szczególną ostrożność, by nie paść ofiarą hakerów. Dlatego UKE przygotował kolejną odsłonę kampanii #JaOnline.
Bankowość elektroniczna jest dostępne od 60 lat. To w Wielkiej Brytanii w 1967 roku w londyńskim banku Bacleys Bank zainstalowano pierwszy bankomat. Od tego czasu rozwój bankowości elektronicznej stał się faktem i przyspiesza z roku na rok. Teraz nie mówimy już jedynie o bankowości elektronicznej, ale o bankowości internetowej . Od pierwszych usług bankowości internetowej, które udostępnił amerykański bank La Jolla Bank FSB w 1994, usługa ta się upowszechniła.
W Polsce pierwsze banki, które wykorzystywały usługi internetowe to Powszechny Bank Gospodarczy i mBank.
Obecnie około 18 mln klientów w naszym kraju loguje się do banku za pomocą komputera. Bankowości internetowa to wygoda, oszczędność pieniędzy – konta internetowe i ich obsługa jest tańsza niż w przypadku tradycyjnych oraz oszczędność czasu – bez stania w kolejkach.
Podstawową zasadą przy korzystaniu z bankowości internetowej jest zachowanie ostrożności. Podejrzane wiadomości czy telefony najlepiej zgłaszać do banku. Często są to próby wyłudzenia danych. Pracownicy banku nigdy nie dzwonią z prośbą o dane logowania. Te informacje nie powinny być przez nas podawane ani przez telefon, ani przez e-mail. Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej na temat bankowości elektronicznej i przede wszystkim bezpiecznego z niej korzystania, dostępny jest kurs „Bankowość on-line”: https://cik.uke.gov.pl/kurs-bankowosc
Kursy UKE składają się z modułów, a po ich ukończeniu i sprawdzeniu wiedzy w teście otrzymuje się Certyfikat UKE.
Źródło: uke.gov.pl