„Bankowanie” online. Polacy zmieniają swoje przyzwyczajenia

390
fot. Pixabay

Pandemia wpływa na nasze przyzwyczajenia dotyczące korzystania z usług bankowych. Bankowcy spodziewają się, że ten stan rzeczy utrzyma się także po zakończeniu epidemii.

Jak wynika z sondy przeprowadzonej przez Bankier.pl, wszystkie banki odnotowały w ostatnich tygodniach zwiększone zainteresowanie usługami online. W niektórych przypadkach statystyki poszybowały nawet o kilkadziesiąt procent.

W Banku Pekao SA. odnotowano o 56 proc. więcej aktywnych klientów bankowości mobilnej i ponad 20 proc. wzrost w płatnościach e-commerce. W BNP Paribas odnotowano ok. 15 proc. wzrost łącznej liczby logowań unikalnych użytkowników do systemów GOonline oraz GOmobile w porównaniu do lutego. W PKO Banku Polskim liczba transakcji w aplikacji mobilnej IKO wzrosła w okresie 9-15 marca o ponad 20 proc.

Bankowcy zaobserwowali również wzmożone zainteresowanie płatnościami online, co może potwierdzać fakt, że Polacy zaczęli robić zakupy w sieci. „Wzrost dotyczy zarówno liczby logowań (10 proc.), jak i liczby transakcji (15 proc.), a w szczególności przelewów online oraz transakcji Blik do sektora e-commerce, gdzie przyrost jest ponad 20-procentowy” – informuje biuro prasowe Credit Agricole.

W czasach pandemii Polacy zaczęli również korzystać z e-administracji. Najpopularniejsze w ostatnim czasie jest elektroniczne rozliczanie PIT-ów.

Pandemia przyspieszyła ponadto wdrażanie nowych usług w bankowości elektronicznej. Klientom udostępniono nowe narzędzia do „bankowania” online. Mogą zdalnie zakładać konta na tzw. selfie, uproszczono proces wakacji kredytowych.

Bankowcy liczą, że tak duże zainteresowanie płatnościami online utrzyma się nawet po zakończeniu epidemii.

„Spodziewamy się, że okoliczności związane z sytuacją epidemiologiczną oraz zakres funkcjonalności bankowości elektronicznej, który pozwala na korzystanie z większości najważniejszych usług banku, spowoduje, że część klientów, preferujących dotychczas wizyty w oddziałach, będzie równie aktywnie korzystać z kanałów zdalnych, także po ustaniu epidemii” – mówią na łamach banker.pl przedstawiciele BNP Paribas.

Z danych serwisu PRNews.pl wynika, że na koniec ubiegłego roku z bankowości mobilnej korzystało już 14 mln klientów banków. Zdecydowana większość z nich, bo aż 11 mln, do obsługi swoich finansów w telefonie używa aplikacji mobilnych. Z kolei z bankowości internetowej na koniec grudnia 2019 roku korzystało już 18,2 mln klientów banków.

Źródło: bankier.pl