W kwietniu 2022 r. operator kablowy UPC został przejęty przez Play. Poznaliśmy sprawozdanie finansowe z okresu poprzedzającego to przejęcie. Inwestycje UPC w 2020 r wyniosły 340 mln zł. Natomiast jednostkowa strata netto to 104,5 mln zł.
Niemal wszystkie wpływy, jakie ma UPC, to sprzedaż usług telekomunikacyjnych w kraju. Odbywa się to głównie w ośmiu dużych ośrodkach miejskich:
- Warszawie,
- Trójmieście
- Szczecinie,
- Bydgoszczy,
- Wrocławiu,
- Katowicach,
- Lublinie,
- Krakowie.
Koniec 2021 r. to dla UPC zasięg 3,7 mln gospodarstw domowych. 3,05 mln z nich mogło korzystać z internetu o prędkości minimum 1 Gb/s. Przełożyło się to na 1,569 mln klientów.
W 2021 r. zmalały koszty operacyjne spółki. Ponad połowa z nich to były koszty usług obcych. Zmniejszyły się one z 1,02 mld zł do 958,6 mln zł. Natomiast koszty amortyzacji wyniosły 380,6 mln zł.
Największymi wartościowo pozycjami są koszty usług obcych, w tym koszty opłat ponoszonych na rzecz nadawców programów telewizyjnych, koszty związane z pozyskaniem abonentów, wdrażaniem innowacji w zakresie technologii cyfrowej jak też koszty amortyzacji jako efekt ponoszonych nakładów inwestycyjnych na budowę infrastruktury telekomunikacyjnej, rozwoju usług telewizji cyfrowej – podano w sprawozdaniu.
Wzrosły natomiast wydatki na wynagrodzenia. W 2021 r. wyniosły one 121,9 mln zł. Operator w ubiegłym roku zatrudniał 1 485 osób na etacie.
Chociaż wydatki na aktywa stałe zmalały z 301 do 282,9 mln zł, to wydatki inwestycyjne UPC Polska w sumie wyniosły 340 mln zł. W tym samym czasie strata netto operatora wyniosła 104,6 mln zł (spadek z 258,5 mln zł), a strata operacyjna spadła ze 100,9 do 8,2 mln zł.
Źródło: wirtualnemedia.pl