Deutsche Telekom sprzedaje T-online

Deutsche Telekom szuka nabywcy na swój portal internetowy T-online. Portal powstał w połowie lat 90-tych, jako portal internetowy oraz marka ISP. Z czasem usługi zostały przeniesione pod inne marki grupy DT. W 2004 r. DT płaciło za mniejszościowy pakiet akcji T-online 3 mld euro, jednak wtedy był to jeszcze dostawca dostępu do Internetu.

Niemiecki tygodnik Spiegel informuje, że telekom najpierw nastawiony był na  sprzedaż T-online wydawnictwu Axel Springer, jednak gdy okazało się, że nie może uzgodnić transakcji, wynajął bank BNP Paribas do przygotowania prospektu informacyjnego i poszukania potencjalnych nabywców na portal. W ubiegłym roku DT udało się sprzedać udziały swojego internetowego serwisu ogłoszeń drobnych Scout24.
Jak zauważa portal TELKO.in, podobną tendencję można zauważyć także na innych rynkach. Wiele innych firmy telekomunikacyjnych najpierw inwestowało w dotcomy, by następnie stopniowo wyzbywać się własnych mediów internetowych. France Telecom zrezygnowało z portalu i marki Wanadoo, a Telekomunikacja Polska z Wirtualnej Polski.
 
Źródło: TELKO.in
Zdjęcie: telekom.com

Co dalej z tradycyjną reklamą?

0

Już niebawem tradycyjna reklama może się okazać całkowicie niepotrzebna. Google Fiber to eksperyment, który powoli staje się rewolucją w targetowaniu.

Dotarcie do potencjalnego odbiorcy przez Internet jest znacznie skuteczniejsze niż dotarcie za pomocą tradycyjnej telewizji. Google Fiber zaoferuje sposób sposób targetowania na niespotykanym dotąd poziomie. Platforma szybkiego dostępu do Internetu – Google Fiber – oferuje swoje usługi telewizyjne w kilku miastach w USA: Kansas City, Provo i Austin.
Google próbuje zrewolucjonizować dotychczasowy rynek reklamowy. Nowy system dostarczania reklam ma pozwolić na wyjątkowo precyzyjne targetowanie i mierzenie efektywności przekazu reklamowego. Specjaliści sądzą, że wspomniany eksperyment to pierwszy znak poważnych zmian w komunikacji z odbiorcami reklam przekazywanych za pośrednictwem telewizji. Zdaniem Roberta Bernaciaka – digital planning & buying director w Havas Media Group – wprowadzenie telewizji dostępnej na platformie internetowej może okazać się przełomem dla rynku reklamowego.
Według eksperta każdy sukces poprzedzany był eksperymentem. Nie inaczej będzie z Google Fiber Tv.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

S4Tech podsumowuje Universalną Akademię Mediakom

Ponad 100 zrealizowanych szkoleń, 50 przedsiębiorstw oraz prawie 500 uczestników – dobiega końca Universalna Akademia Mediakom, organizowana przez opolską spółkę Solutions For Technology przy współpracy ze Związkiem Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacyjnych – Mediakom oraz Universal Networks International. Tematem przewodnim był rozwój branży ICT w oparciu o proekologiczne rozwiązania.

Universalna Akademia Mediakomrozpoczęła się podczas ubiegłorocznej edycji Forum Operatorów Telekomunikacyjnych w Serocku i potrwa do czerwca bieżącego roku. Ideą przyświecającą realizacji projektu był wzrost konkurencyjności MŚP branży ICT poprzez wdrożenie rozwiązań proekologicznych oraz podwyższenie kompetencji w tym obszarze.
Adresaci szkoleń to zarówno właściciele i menadżerowie, jak i pracownicy niższego szczebla – instalatorzy, informatycy, pracownicy biur obsługi klienta czy osoby odpowiedzialne za finanse i księgowość w przedsiębiorstwie telekomunikacyjnym.
O popularności Universalnej Akademii Mediakom świadczy dużo wyższa frekwencja niż zakładano. Szkolenia miały charakter ogólnopolski i odbyły się m.in. w Krakowie, Łodzi i Bydgoszczy,a wzięło w nich udział 50 z planowanych 44 przedsiębiorstw oraz 491 osób z szacowanych 288.
Zakres szkoleń obejmował ponad 40 tematów. Słuchacze zapoznali się z zagadnieniami dotyczącymi sprzedaży konsumenckiej, treściami marketingowymi czy finansowymi. Zrealizowano również wykłady dotyczące utrzymania sieci HFC, planowania i budowy sieci telekomunikacyjnych, szkolenia z sieci IP oraz warsztaty w ramach Akademii Cisco. Największym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia praktyczne z technik światłowodowych oraz warsztaty w zakresie platformy PON.
Wielu zwolenników zyskały także szkolenia z dziedziny sprzedaży i obsługi klienta – kierowane zarówno do pracowników biur, jak i specjalistów technicznych.
„Profesjonalne szkolenie, profesjonalna kadra. Ogromna wiedza trenerów, wykraczająca bardzo poza zakres. Chętnie odpowiadają na wszystkie pytania oraz pomagają rozwiązać nurtujące problemy. Z miłą chęcią wrócę na kolejne kursy.” – podsumowuje Dariusz Dmitruk, kierownik techniczny w spółce Dipol i jeden z uczestników Universalnej Akademii Mediakom.

Akademia Lidera

W ramach Universalnej Akademii Mediakom zrealizowano również moduły kierowane do właścicieli i zarządów firm operatorskich, pod nazwą „Akademia Lidera”. Tematyką przewodnią spotkań było przygotowanie kadry do efektywnego wdrażania rozwiązań proekologicznych w organizacji.Trenerzy motywowali do działań sprzyjających ekologii, w tym: wykorzystywania narzędzi związanych z komunikacją rozwiązań proekologicznych, delegowaniem zadań oraz doborem zespołu wdrażającego takie rozwiązania czy budowania wizerunku przedsiębiorstwa proekologicznego.
Dzięki współfinansowaniu Universal Networks International, spotkania zostały uzupełnione o dodatkowe atrakcje kierowane do uczestników Akademii.
Solutions For Technology już planuje kolejne szkolenia związane z wdrażaniem rozwiązań proekologicznych w organizacjach. Wśród zainteresowań jest ekodriving oraz zagadnienia związane z OZE.

Fortel – jak będzie wyglądała telewizja przyszłości

22-25 marca odbyła się VI edycja Ogólnopolskiego Forum Operatorów Telekomunikacyjnych Fortel. Operatorzy przyjechali do Łodzi, aby wymienić się doświadczeniami i porozmawiać o kondycji branży telekomunikacyjnej.

KRRiT szacuje, że w Polsce funkcjonuje ok. 500 operatorów, którzy dostarczają swoje usługi do prawie 5 mln abonentów.To olbrzymi rynek pełen możliwości, ale i wielu trudności. Operatorzy telekomunikacyjne z całej Polski przyjechali do Łodzi, aby porozmawiać o przyszłości branży, wymienić się doświadczeniami, a także spotkać się z urzędnikami i dostawcami sprzętu oraz kontentu.
Konferencja trwała 3 dni, podczas których uczestnicy wzięli udział w wielu interesujących panelach dyskusyjnych oraz wykładach. Ogromnie zainteresowanie wzbudził panel dyskusyjny „Regionalne Sieci Szerokopasmowe – dla kogo nowe sieci szkieletowe?”. Uczestnicy tego spotkania zastanawiali się nad sensownością rozbudowy infrastruktury. Pytali czy na pewno będzie ona przydatna dla operatorów? Już teraz wielu lokalnych operatorów ISP jest chętnych, aby podpisać umowy ramowe.
IMG_6652
Następni przedstawiciele firmy Lovo, KIKE oraz Con Quest dyskutowali o tym, dlaczego operatorzy telekomunikacyjni muszą oferować telefonię stacjonarną, mimo tego, że coraz mniej klientów korzysta z tej usługi. Rozmawiano jakie są możliwości. Jedną z nich jest tani VOIP dla wszystkich.
Po całodniowych, owocnych dyskusjach odbyła się gala kablowa połączona z wręczeniem nagród specjalnych „Mocarz Kabla Polskiego”. Wieczór uświetnił zespół Trubadurzy.
IMG_2089
IMG_6742
Trzeci dzień konferencji upłynął m.in. na dyskusjach o prawie telekomunikacyjnym, czy nowoczesnych rozwiązaniach mobilnych do realizacji programu telewizyjnego na żywo. Szczególne zainteresowanie wzbudził wykład dr Macieja Błaszaka z Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na temat inteligencji płci w kontekście oczekiwań, potrzeb i aspiracji.
Jaki cel przyświecał wszystkim uczestnikom? Na pewno możliwość poznania nowych technologii oraz nowości w kontencie telewizyjnym. Nowe technologie, które niedługo się pojawią zrewolucjonizują telewizją. Już za kilka lat widzowie będę mieli telewizję zawsze przy sobie. Rozwój technologii LTE pozwoli na oglądanie ulubionych programów w smart fonie lub na tablecie. Telewizory zaczną być coraz mniej użyteczne.
Jak to osiągnąć? Na takie rozwiązania pozwoli szerokopasmowy Internet

LTE wkrótce wyprze 3G

0

Według najnowszego raportu Ericsson Mobility Report, w ciągu najbliższych 5 lat nastąpi gwałtowny wzrost popularności technologii LTE. Równoznaczne jest to z utratą zainteresowania użytkowników technologią 3G. Do 2020 roku liczba subskrypcji LTE zwiększy się o 3,1 mld sztuk.

Najszybszy rozwój LTE można zaobserwować w rejonie Azji Południowo-Wschodniej. To właśnie tam w ciągu 5 lat przybędzie 1,8 miliarda kart SIM działających w tej technologii. Stanowi to ponad 60% ogólnej liczby nowych subskrypcji LTE, szacowanych w skali globalnej przez Ericsson na 3,1 miliarda do 2020 roku. W ciągu najbliższych 5 lat liczba kart SIM działających wyłącznie w oparciu GSM/EDGE spadnie aż o 2,9 mld.
Najwolniej proces przechodzenia na technologię LTE przebiega w regionie Europy Środkowej, ponieważ właśnie tu znaczna część użytkowników korzysta z przestarzałej technologii 3G. Warto jednak podkreślić, że zarówno w Europie Środkowej, jak i na Bliskim Wschodzie, technologia LTE znajduje się dopiero w początkowej fazie rozwoju, w odróżnieniu od Ameryki Północnej i Europy Zachodniej – tam LTE z powodzeniem działa od kilku lat.
Tak intensywnemu rozwojowi sieci LTE oraz spadkowi popularności 3G towarzyszy również rosnąca pozycja HSPA, które do 2020 roku stanie się najpopularniejszą technologią przesyłania danych w rejonach rozwijających się, m.in. w Afryce, Europie Środkowej i Ameryce Południowej, zdobywając w tym czasie ok. 2,3 miliarda nowych kart SIM działających w tej technologii.
Możemy spodziewać się zatem, że mobilny tranfer danych będzie rósł do 2020 roku średniorocznie  o 40%. Bez wątpienia wpływa na to także popularyzacja smartfonów, na które w 2020 roku będzie przypadać 70% ruchu danych w sieciach mobilnych.
 
Źródło: TELKO.in
Zdjęcie: ltnglobal.com

Umowa z Rosją w sprawie pasma 700 MHz

Podczas konferencji przygotowawczej do WRC-15, delegacja rządowa pod przewodnictwem MAC wynegocjowała warunki wykorzystania pasma 700 MHz z Federacją Rosyjską, Białorusią i Ukrainą. Jeszcze przed kolejną Światową Konferencją WRC-15 niezbędne okazało się ustalenie, jak powinny być określone warunki techniczne pomiędzy służbą ruchomą oraz systemami radiolokacji lotniczej używanymi w tym paśmie w wymienionych krajach.

Polskiej delegacji udało się doprowadzić do wynegocjowania z Federacją Rosyjską jednej, wspólnej dla zainteresowanych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, tzw. umowy ramowej. Umowa ramowa to podstawa dla wielostronnej koordynacji i ma stanowić bazę (punkt odniesienia) przy zawieraniu w przyszłości umów bilateralnych z Rosją w odniesieniu do pasma 700. Określa ona minimalne warunki dla koordynacji, które mogą być jeszcze lepsze na gruncie umów bilateralnych.
Jak podaje MAC, zawieranie umów bilateralnych z Rosją indywidualnie przez zainteresowane kraje skutkowałoby wynegocjowaniem dużo mniej korzystnych warunków. Kluczowe w tej sprawie były badania kompatybilnościowe przeprowadzone przez polski Instytut Łączności, które zostały wykorzystane jako punkt wyjścia przy wypracowaniu wspólnego stanowiska krajów europejskich oraz główny argument w dyskusji z Rosją.
Umowa ma jeszcze zostać zaakceptowana formalnie przed WRC-15 przez obie organizacje regionalne (CEPT i RCC).
Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zdjęcie: blog.bwportos.pl

Cyfrowe dekodery a USB

0

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji opublikowało projekt rozporządzenia, które dotyczyło technicznych i eksploatacyjnych wymagań dla odbiorników cyfrowych.

Niektóre zmiany są bardzo istotne dla rozwoju technologii, chociaż warto zaznaczyć, że nie ma ich dużo.
Najważniejsza obejmuje zapisy dotyczące kanału zwrotnego w dekoderze. Usunięto z nich interfejs PSTN, natomiast pozostawiono zapis o współpracy z interfejsem ethernet oraz dowolną inną technologią transmisyjną, kompatybilną z interfejsem USB 2.0.
Rozporządzenie dotyczy tylko specyfiki dekoderów DVB-T, nie ingeruje w parametry urządzeń dla sieci kablowych i telewizyjnych.
Źródło: www.telko.in

MAiC odpowiada w sprawie pasma 17 GHz

Ze strony Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji przyszła odpowiedź dotycząca inicjatywy w zakresie pasma 17 GHz. W działania zaangażowani są iNET Group, Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej, Metroport oraz e-Południe. Ministerstwo prosi o dostarczenie danych, które mogą stanowić uzasadnienie podjęcia na nowo procesu legislacyjnego i ponownego znowelizowania Rozporządzenia.

Wśród niezbędnych informacji powinny znaleźć się:

  • liczba radiolinii, które pracują w paśmie 17GHz,
  • lokalizacja, czyli powiat/województwo,
  • liczba użytkowników, którzy zostaną pozbawieni dostępu do Internetu w przypadku konieczności dokonania wyłączenia radiolinii w terminie 31.12.2015 r.,
  • liczba radiolinii, które obsługują programy dofinansowane w ramach POIG 8.4, PO RPW lub z innego dofinansowania gwarantowanego przez Unię Europejską wraz z liczbą klientów.
    Nie trzeba podawać: nazwy firmy, zasięgu (mocy), czy punktów instalacyjnych/miejsc montażu.
    Informacje można przekazywać bezpośrednio do iNET Group, KIKE, e-Południa lub Metroportu.

  • Meet the Big Data – spotkanie o gromadzeniu i przetwarzaniu dużych zbiorów danych w Krakowie

    0

    W piątek, 17 kwietnia w Krakowie, w sali konferencyjnej Restauracji&Oranżerii AUGUSTA (Bulwar Kurlandzki) po raz czwarty odbędzie się spotkanie z cyklu MeetIT. Tym razem tematem będzie gromadzenie i przetwarzanie dużych zbiorów danych – Big Data. Program spotkania został podzielony na dwa bloki, merytoryczny obejmujący prezentacje dotyczące Big Data oraz blok „Spoza IT” dotyczący zagadnienia motywacji i motywowania.


    Dzięki współpracy z Partnerem MeetIT, akceleratorem biznesu Business Link Kraków, każdy z uczestników MeetIT będzie mógł otrzymać 7-dniowy voucher na bezpłatne korzystanie z zaplecza co-workingowego.
    Udział w spotkaniu jest bezpłatny, po wcześniejszym zarejestrowaniu się przez stronę www.meetit.org.pl
    W bloku merytorycznym MeetIT przedstawione zostaną prezentacje dotyczące tworzenia aplikacji wykorzystujących big data oraz zastosowania tzw. analityki 3.0 jako kolejnej idei korzystającej z dużych zbiorów danych. Rozwinięty będzie również temat wdrażania i wykorzystywania big data w organizacjach. Kolejni prelegenci odpowiedzą na pytania, czy Big Data to Big Problem oraz przedstawią na podstawie studiów przypadków zagadnienia uczenia się maszyn z wykorzystaniem big data.
    Część merytoryczną zakończy krótka prezentacja sieci akceleratorów biznesu – Business Link. Przedsięwzięcia tego typu działają we wszystkich, największych miastach w Polsce – również w Krakowie – i pomagają młodym przedsiębiorcom w rozpoczęciu i rozwijaniu działalności.
    W drugiej części spotkania, w bloku „Spoza IT” poruszone zostanie zagadnienie motywacji i motywowania. Podczas prelekcji uczestnicy dowiedzą się jakie mechanizmy można wykorzystać do motywowania samego siebie oraz osób z którymi współpracujemy.
    Spotkanie MeetIT tradycyjnie zakończy się zaproszeniem prelegentów i publiczności do części restauracyjnej AUGUSTA, gdzie można będzie kontynuować dyskusje w nieformalnej atmosferze.
    Strona MeetIT z formularzem do rejestracji i agenda spotkania: http://www.meetit.org.pl

    PLNOG14 – branża ITC pokazała, że w jedności tkwi siła!

    1

    2 dni wybornej zabawy, połączonej z szeregiem merytorycznych wykładów i szkoleń, 750 uczestników, 35 partnerskich firm i fantastyczna impreza wieczorna z muzyką na żywo – to wszystko i więcej działo się podczas 14.edycji konferencji PLNOG w warszawskim hotelu Marriott. Do jakich wspólnych wniosków doszła polska branża ICT?


    Brawa dla najlepiej ocenionych prelegentów!
    Wśród prelegentów znaleźli się powszechnie znani w branży specjaliści, którzy chętnie dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wśród mówców Głównej Ścieżki najwyżej został oceniony wykład “Wireless Cloud – nowy biznes dla operatorów” Jochena Muedsama. Wśród pozostałych dni i ścieżek tematycznych największą popularnością cieszyły się prelekcje:
    “Przyszłość usług transmisji danych L2. Dlaczego UPC Biznes wdrożył usługę Carrier Ethernet z certyfikatem MEF CE 2.0?” Mariusza Kasprzaka i Andrzeja Zielińskiego
    “Nowości w protokole BGP na brzegu sieci” Łukasza Bromirskiego
    “RIO 2014 w internecie, czyli jak wysycić grubą internetową rurę czterema serwerami” autorstwa Rafała Wiosny
    “Jak budowaliśmy kolejne Data Center” Sylwestra Biernackiego
    “DNS jako niedoceniana broń ISP w walce ze złośliwym oprogramowaniem” Przemka Jaroszewskiego.
    Warto wspomnieć, że w tym roku po raz pierwszy zorganizowano panel dyskusyjny poświęcony cyberbezpieczeństwu. Aktywny udział uczestników dowiódł potrzebie otwartych dyskusji podczas tego typu spotkań, a nie tylko tych w formie wykładów.
    Regularne mini-spotkania
    Uczestnicy konferencji wykazali duże zainteresowanie pomysłem organizowania meetupów w różnych miastach w Polsce, które będą poruszać aktualne problemy i tematy, takie jak: IT Security czy DDoS. O nadchodzących wydarzeniach w wybranych miastach będzie można dowiedzieć się śledząc profil PLNOG-a  na Facebooku i Twitterze.
    Najmocniejsze punkty konferencji PLNOG
    Warszawska edycja PLNOG-a upłynęła w doskonałej atmosferze, którą oprócz wspaniałych gości tworzyły liczne atrakcje, nawiązujące do najpopularniejszego agenta służb specjalnych. Szpiegowska atmosfera, kasyno, wytworne trunki, łamanie kodów i szyfrów, muzyka na żywo i cenne nagrody – to wszystko złożyło się na wielki sukces, jaki odniosła konferencja.