EVIO: nowy dział i zmiany w strukturze firmy

Realizując założenia dotyczące strategii rozwoju firmy, EVIO wprowadza zmiany w swej strukturze. Nominację na dyrektora ds. operacyjnych otrzymał Jakub Kucharzewski, a na dyrektora ds. sprzedaży – Bartosz Wicijowski. Jednocześnie utworzono dział sprzedaży abonenckiej, wzmacniając tym samym pion handlowy.

W związku z planowaną ekspansją usług eTV zapadła decyzja o utworzeniu nowego działu sprzedaży abonenckiej. Jego zadaniem będzie sprzedaż wymienionej usługi bezpośrednio do abonentów końcowych obsługiwanych przez operatorów ISP. Dział będzie koordynowany przez Bartosza Świerkowskiego, który dołączył do zespołu EVIO w kwietniu jako specjalista ds. sprzedaży bezpośredniej.
Bartosz Wicijowski: “Zapotrzebowanie na wsparcie operatorów ISP pod kątem działań sprzedażowych było sygnalizowane już od dłuższego czasu. Pamiętajmy, że oferowany przez EVIO model współpracy zakłada rozliczanie się tylko za aktywnych abonentów, a sami operatorzy nie mają doświadczenia w sprzedaży usług TV w ramach swojej oferty internetowej”.
Obszar działania nowego działu będzie w pierwszym etapie dotyczył realizacji dosprzedażowych akcji telefonicznych skierowanych do abonentów danego operatora. Kolejnym krokiem będzie rekrutacja, przeszkolenie i zatrudnienie przez EVIO handlowców, którzy będą aktywnie sprzedawać usługi na sieci operatora pod jego własną marką. Usługa jest bezpłatna i wpisuje się w kierunek dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców końcowych.
Mariusz Filipiak, prezes zarządu EVIO: “Traktujemy nasze działania jako formę wsparcia i wskazania operatorowi, którą drogą ma podążyć, by rozwijać swoją ofertę. Wprowadzone zamiany doskonale obrazują kierunek rozwoju EVIO. Podjęte kroki mają na celu nie tylko zwiększenie sprzedaży naszych usług, w szczególności eTV, ale przede wszystkim wsparcie operatorów ISP pod kątem marketingu i dotarcia z ich ofertą do abonentów końcowych”.
Jakub Kucharzewski działa w strukturze EVIO od listopada 2014 roku. Na nowym stanowisku będzie odpowiedzialny za koordynację pracy działu finansów, administracji, logistyki oraz HR i PR. Jest związany z branżą telekomunikacyjną od blisko 20 lat, w szczególności w zakresie rozwijania sieci kablowych i IPTV. Swoje doświadczenie zdobywał pracując m.in. u takich operatorów jak KOMSTER, TESAT, INEA. Był odpowiedzialny za budowę usługi TV oraz kreowanie oferty i wizerunku operatora w regionie, zarządzał również działem IT. Po przejęciu TESAT prez INEA, zajmował się inwestycjami związanymi z budową sieci telekomunikacyjnych.
Bartosz Wicijowski posiada ponad siedmioletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej, które zdobył m.in. w firmie TESAT na stanowisku kierownika działu obsługi i sprzedaży oraz INEA, gdzie był odpowiedzialny za kontakty z jednostkami samorządowymi. Wcześniej pracował jako kierownik działu sprzedaży telefonicznej dla operatorów Play i Orange. Do zespołu EVIO dołączył na początku 2015 roku jako koordynator działu handlowego, nadzorując sprzedaż usług firmy do operatorów kablowych przez ISP.
Bartosz Świerkowski jest związany z rynkiem telekomunikacyjnym od 4 lat, zdobywając doświadczenie u operatorów takich jak TESAT i INEA. Do jego zadań należała sprzedaż, marketing i opieka nad klientami. Pracował także w firmie HFC SYSTEMS zajmując się realizacją projektów unijnych związanych z dostępem do Internetu szerokopasmowego.
O EVIVO Polska: Od czterech lat jest partnerem technologicznym operatorów kablowych i ISP, którym dostarczamy innowacyjne rozwiązania niezbędne dla świadczenia usług TV cyfrowej. Oferta EVIO to zaawansowane dekodery telewizji cyfrowej oraz oprogramowanie dla usług TV dostępne “w chmurze”, a także pomoc w nabyciu praw do reemisji i dystrybucji kontentu TV. EVIO odciąża operatorów w zakresie inwestycji środków finansowych w technologię i sprzęt, zapewniając im swobodę w budowaniu własnej oferty. Proponuje elastyczny wpółpracy, pozwalający bezinwestycyjnie poszerzyć własną ofertę o zaawansowane usługi telewizji interaktywnej: eSTB (dystrybucja i wynajem dekoderów), eCDN (dosył sygnału TV), eDRM (bezkartowy system szyfrowania), eCRM (zarządzanie abonentami), eGO! (odbiór treści TV na urządzeniach moblinych) oraz eOTT (interaktywne aplikacje wideo). EVIO Polska jest również twórcą autorskiej platformy “Twój TiViK”, wprowadzonej z myślą o użytkownikach dekoderów ADB. To interaktywny portal informacyjno-rozrywkowy, dostarczający abonentom dodatkowe darmowe treści na życzenie, stanowiący unikalną wartość dodaną oferty. Flagową usługą EVIO jest eTV, czyli propozycja dla operatorów ISP pragnących wdrożyć telewizję we własnej sieci jako niezależną markę.
Źródło: EVIO

UKE: nadzór rynku wyrobów

Na stronie UKE opublikowane zostało  podsumowanie z działań nadzoru rynku wyrobów. W wyniku przeprowadzonych kontroli, 513 wyrobów spośród 1610 skontrolowanych uznano za wyroby niespełniające wymagań (wyroby niezgodne). Oznacza to, że spośród znajdujących się w obrocie wyrobów, niemal co trzeci poddany kontroli wyrób nie spełniał wymagań.

Analizując ogólny poziom niezgodności należy zwrócić uwagę na sposób, w jaki rozkłada się liczba wyrobów niezgodnych w odniesieniu do wszystkich wymagań. Najwięcej, bo aż 41% wyrobów niezgodnych, dotyczy urządzeń radiowych i telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (wymagania Dyrektywy R&TTE 1999/5), natomiast poziom niezgodności w zakresie podlegania wymaganiom kompatybilności elektromagnetycznej (wymagania Dyrektywy EMC 2004/108) osiągnął poziom 30%. Spośród wspomnianych dwóch kategorii wyrobów (EMC i R&TTE) 20% wyrobów skontrolowanych jednocześnie w zakresie wymagań ekoprojektu (tj. 80 spośród 393) wykazało dodatkowe niezgodności (niespełnienie wymagań Dyrektywy ErP 2009/125). Natomiast kontrole w zakresie wymagań dla etykietowania telewizorów wykazały nieprawidłowości w stosunku do obowiązków dystrybutorów i dostawców wobec 23 modeli telewizorów, spośród 93 skontrolowanych.
Według UKE pozytywnym efektem oddziaływania kontroli na rynek, jest odnotowany w 2014 r. spadek ogólnej liczby wyrobów niezgodnych, stanowiący skutek konsekwencji w działaniach kontrolnych Prezesa UKE.  Od 2012 r. do prowadzonych kontroli stosowane jest nowe podejście, wpisujące się w realizowaną w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej politykę prokonsumencką. Dzięki temu osiągnięto wysoką skuteczność wykrywania i podejmowania czynności zmierzających do eliminacji wyrobów niezgodnych z rynku, szczególnie w przypadku wyrobów objętych wymaganiami R&TTE.
Na uwagę zasługuje również coraz ściślejsza współpraca Prezesa UKE z organami celnymi. W minionym roku sprawozdawczym odnotowano znaczny wzrost liczby wniosków organów celnych o wydanie opinii Prezesa UKE w prawie zgodności wyrobów.
 
Źródło: UKE
Zdjęcie: visatonkin.com

EPIX w Czechach

0

EPIX – niezależny węzeł wymiany ruchu internetowego prowadzony przez ISP dla ISP – rozpoczął niedawno aktywne działania na terenie Czech.

Wraz z Level 3 uruchomił pierwsze dedykowane łącze 10G w relacji Katowice-Praga do CE Colo, najlepiej skomunikowanego i największego data center. Ta współpraca ma zapewnić dostępność połączeń na terenie Czech. Wynikiem wspomnianych działań jest: 1. uruchomienie styku z NIX.CZ – stowarzyszeniem operatorów ISP. Prowadzi ono największy węzeł wymiany ruchu w Czechach (w szczycie obsługuje ok. 360Gbps ruchu). Obecnie sieci dostępne w NIX będą rozgłaszane do użytkowników usługi KAT-Global. Mix. Ma to zapewnić skrócenie ścieżek do celów w Czechach. To też jeden z kroków, których celem jest uniezależnienie usług globalnych w Katowicach od sieci i węzłów krajowych; 2. początek współpracy w Programie Partnerskim NIX, dzięki czemu użytkownicy EPIX będą mogli zostać bezpośrednimi uczestnikami wymiany ruchu w NIX. Ta usługa przeznaczona jest dla dostawców treści, których odbiorcami są sieci/internauci w Czechach, Słowacji, Austrii, Francji, operatorów kolokacji i hostingu z Polski z odbiorcami treści w wymienionych krajach, specyficznych ISP, dla których ważny jest kontakt z południem Europy; 3. rozwój usług transgranicznych. W planach EPIX-u są m.in.: transmisja międzynarodowa L2 Polska-Czechy oraz Słowacja, Węgry, Austria i Niemcy, dostęp do globalnych operatorów z POP w Czechach oraz dostęp do OpenPeeringuEPIX zdalnymi portami w Czechach.

Nowość: Data Analytics & Monetisation

Comarch,  dostawca usług IT dla firm telekomunikacyjnych, ogłosił wprowadzenie do swojego portfolio systemu Data Analytics & Monetisation. Firma podkreśla, że narzędzie to daje możliwość efektywnego przetwarzania danych z sieci komórkowych i generowanie nowych przychodów, dzięki zastosowaniu marketingu precyzyjnego i dostarczaniu partnerom biznesowym przetworzonych informacji o różnych segmentach klientów.

Narzędzie Comarch Data Analytics & Monetisation umożliwia operatorom przetwarzanie aktualnych i historycznych danych o zachowaniach klientów w sieci, celem wytworzenia automatycznych prognoz dotyczących przyszłych zachowań, potrzeb i preferencji klientów.
System pomaga zapobiegać odchodzeniu klientów i zwiększa ich lojalność oraz zadowolenie z usług, dzięki zastosowaniu wbudowanego systemu rekomendacji, który przekłada zebrane dane na spersonalizowane oferty, podpowiada kolejne akcje do wykonania i pozwala na przeprowadzenie kampanii marketingu precyzyjnego oraz tworzenie dopasowanych do potrzeb klienta ofert produktowych. Telekomy mogą wyposażyć przedstawicieli obsługi klienta w gotowe i zautomatyzowane propozycje dla klientów końcowych.
Rozwiązanie umożliwia też dostarczanie partnerom biznesowym przetworzonych i anonimowych danych w formie statystyk na temat konkretnych segmentów klientów, co pozwala tym firmom na poprawę działań marketingowych i zwiększenie sprzedaży.
System pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych współpracować z miastami, agencjami reklamowymi i usługodawcami, dzięki możliwości oferowania im map ciepła, zagregowanych danych o konsumentach i opcji śledzenia ich ruchów i zachowań w czasie rzeczywistym.
Źródło: Comarch
Zdjęcie: blog.avanade.com

Podsumowanie konsultacji białych plam NGA

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji podsumowało wstępne konsultacje społeczne obszarów białych NGA, które zakończyły się 15 maja. Ich celem było określenie miejsc, które będą stanowiły potencjalny obszar interwencji w ramach I Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 (PO PC).

Zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi pomocy publicznej, wsparcie w ramach PO PC może być udzielone tylko na białych obszarach NGA – czyli obszarach na których nie istnieje i najprawdopodobniej w ciągu trzech lat nie powstanie sieć NGA na zasadach rynkowych. Konsultacjom poddano punkty adresowe budynków, w których nie występuje wspomniana infrastruktura sieci NGA umożliwiająca świadczenie usług dostępu do internetu o prędkości co najmniej 30 Mb/s.
W ramach weryfikacji została udostępniona mapa obszarów białych NGA. Oznaczono na niej wszystkie adresy, które zostały zakwalifikowane jako białe obszary. Dostęp do mapy nie wymagał logowania.
Aby zgłosić uwagi do listy białych obszarów NGA należało zalogować się do systemu konsultacji. Uwagi do 69 947 punktów adresowych zgłosiło łącznie 1 229 podmiotów.
Natomiast w ramach konsultacji planów inwestycyjnych zgłoszono 311 planów. Na obszarach białych objętych wiarygodnymi planami inwestycyjnymi nie będzie dopuszczalna budowa sieci dostępu do Internetu z wykorzystaniem środków unijnych.
 
Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zdjęcie: natemat.pl

Sukces i światłowód za 1zł?

Zarząd StrefaNet, działającego na Podbeskidziu i Podkarpaciu operatora telekomunikacyjnego, nie widzi zagrożeń terminowej realizacji trzech projektów budowy lokalnych światłowodowych sieci dostępowych, które są współfinansowane ze środków unijnych. – ogłasza TELKO.in

Z kwartalnego raportu finansowego spółki wynika, że wart nieco ponad 4 mln zł projekt „Internet szerokopasmowy na Podbeskidziu” jest zaawansowany w 93 proc. Z usług korzysta już 420 klientów, a projekt zakłada, że firma ma ich mieć 635. W ramach wartego ponad 2,9 mln zł projekcie „Internet szerokopasmowy w Goleszowie, Ustroniu i Cieszynie” spółka podpisała 420 umów z nowymi klientami.
Trzeci projekt – „Podkarpacka sieć szerokopasmowa – powiat dębicki” – wart jest ponad 2,1 mln zł. Jak informuje spółka, na koniec I kwartału 2015 r. wykonano w nim ok. 40 proc. prac projektowych. Ponadto zaczęto prace w terenie.
Operator wie, jak zainteresować potencjalnych klientów. Tym, którzy mają umowy terminowe z innym dostawcą usług telekomunikacyjnych oferuje – do czasu zakończenia umowy z konkurentem – światłowodowe łącza za 1 zł.
 
Źródło: TELKO.in
Zdjęcie: giznet.pl

Odwołanie postępowania na operatora DSS

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego udostępnił informację o odwołaniu postępowania na “Pełnienie funkcji operatora infrastruktury Dolnośląskiej sieci Szerokopasmowej, w tym rozbudowę i eksploatację sieci”.  Niedawno województwo poinformowało, że nie zamierza podpisać umowy z firmą Fonbud.

W uzasadnieniu opublikowanym na stronie internetowej urzędu, powołuje się on na art. 9 ust.1 ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi, który przewiduje, że koncesjodawca może odwołać postępowanie, o ile zaistnieją okoliczności przewidziane w ogłoszeniu o koncesji.
W przypadku DSS dotyczy to okoliczności która powoduje, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie  publicznym lub w interesie koncesjodawcy oraz sytuacji, gdy wystąpi wada lub okoliczność uniemożliwiająca zawarcie ważnej umowy koncesji.
Podstawą podjęcia decyzji o odwołaniu postępowania była potrzeba rozszerzenia wymagań w specyfikacji postępowania przetargowego o elementy zwiększające gwarancję realizacji ustawowych zadań jest w ramach e-administracji.
W obecnej sytuacji Urząd Marszałkowski planuje wyłączenie zakupu części aktywnej dla DSS z postępowania na operatora infrastruktury.
 
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Zdjęcie: lexplay.pl

Profil zaufany na ePUAP

Poprawiona, bardziej przyjazna dla użytkownika platforma ePUAP ruszy od lipca – zapowiada resort cyfryzacji. Według planów sposób uwierzytelnienia użytkownika pozwoli załatwiać obywatelom wiele spraw urzędowych. Nie tylko w Polsce, ale w całej Unii.

Start nowej odsłony elektronicznej Platformy Usług Administracyjnych, która od uruchomienia w 2008 r. pochłonęła już ok. 122 mln zł, zapowiadano już wielokrotnie. Miała ona ruszyć od czerwca, wcześniej mówiło się o początku 2015 r. Opóźnienia tłumaczono problemami technicznymi i koniecznością wyeliminowania błędów w systemie.
– Z platformą ePUAP związany był jej nie najlepszy wizerunek  – mówił podczas poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki. Tłumaczył, że tzw. ePUAP2 to w istocie nowa platforma, choć zbudowana w oparciu o poprzednią wersję. Jak powiedział, od 28 maja zacznie się jej integracja z ministerstwami, jednostkami samorządu terytorialnego i innymi urzędami oferującymi usługi dla ludności, które będzie można za jej pomocą załatwić przez Internet. Od 1 lipca nowy ePUAP ma być dostępny dla wszystkich użytkowników.
– Bardzo ważnym elementem ePUAP jest profil zaufany, czyli identyfikator każdego z nas. Będziemy namawiać obywateli do zakładania własnego identyfikatora poprzez kampanię informacyjną, którą planujemy na wrzesień – zapowiedział Andrzej Halicki.
Nowy profil zaufany to bezpłatne narzędzie do potwierdzania tożsamości przy załatwianiu spraw administracyjnych przez Internet. Ma on m.in. stanowić alternatywę dla bezpiecznego podpisu elektronicznego, który trzeba wykupić.
Resort chce, by profil zaufany służył nie tylko do logowania się do ePUAPu, ale także innych państwowych systemów, które działają poza platformą, na podobnej zasadzie jak poprzez Facebook można zalogować się do różnych niezwiązanych bezpośrednio z tym serwisem portali czy sklepów internetowych.
Nowy profil będzie spełniać wyższe standardy bezpieczeństwa niż do tej pory: oprócz zalogowania się, niektóre czynności trzeba będzie także potwierdzać przez email lub sms, jak w wypadku przelewów w bankowości elektronicznej.
Jest to część projektu dostosowania polskiej infrastruktury informatycznej przed wejściem w życie rozporządzenia UE, dotyczącego metod uwierzytelniania obywatela (eIDAS) – czyli wspólnego europejskiego podpisu elektronicznego. Wg. planów, od 2018 r. dzięki profilowi zaufanemu będzie można załatwiać przez Internet sprawy urzędowe nie tylko w Polsce, ale całej Unii Europejskiej.

Źródło: PAP
Zdjęcie: crn.pl

Co trzeci Polak bez Internetu

Jutro obchodzimy Dzień Europy. Jest to oficjalne święto upamiętniające przedstawienie przez Roberta Schumana propozycji utworzenia organizacji europejskiej, która gwarantowałaby utrzymanie pokojowych stosunków. W obchody tego dnia postanowił włączyć się także Gemius. Analitycy sprawdzili, jaki procent populacji w kilkunastu krajach korzysta z sieci.

Pod uwagę wzięto dwanaście krajów Unii Europejskiej, w których Gemius prowadzi badanie Internetu, tj. Danię, Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Słowenię, Chorwację, Estonię, Litwę, Łotwę, Bułgarię i Rumunię. Dane pochodzą ze stycznia 2015 roku i dotyczą populacji w wieku 18–69 lat (z wyjątkiem Bułgarii, dla której dane dotyczą osób w wieku 15–69 lat).
W Polsce z Internetu korzysta zaledwie 65 proc. osób (21,66 mln). Oznacza to, że więcej niż co trzeci Polak (35 proc.) nie ma dostępu do sieci. Podobna sytuacja występuje na Słowacji i w Rumunii, gdzie internautami jest sześciu na dziesięciu mieszkańców. Nieco większy procent populacji korzysta z Internetu na Węgrzech (70 proc.) i w Chorwacji (68 proc.). Jednak we wszystkich wymienionych krajach penetracja Internetu jest niższa niż wynosi średnia europejska (75 proc.).
W analizowanej dwunastce krajów znalazły się także takie, w których dostęp do Internetu ma większy procent populacji niż wynosi średnia europejska (75 proc.). Dotyczy to krajów bałtyckich: Estonii (90 proc.), Łotwy i Litwy (po 80 proc.), a także Czech (88 proc.), Bułgarii (82 proc.) i Słowenii (81 proc.).
W Danii z Internetem łączą się prawie wszyscy (97 proc. populacji). Duński wynik jest więc niemal o jedną czwartą wyższy od średniej w Europie. Warto jednak pamiętać, że kraj ten wyróżnia najwyższa na świecie wartość współczynnika rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych.
 
Źródło: Gemius
Zdjęcie: Gemius

Grupa 3S z nowym inwestorem

0

Grupa 3S pozyskała inwestora finansowego w postaci funduszu private equity Polish Enterprise Fund VII (PEF VII), zarządzanego przez Enterprise Investors. Na podstawie umowy fundusz zakupi 76% akcji w 3S S.A., jednej z wiodących firm telekomunikacyjnych działających w południowej Polsce, która wraz z dwoma podmiotami zależnymi tworzy Grupę 3S.

3S istnieje na rynku 13 lat. Firmę założyli Wojciech Apel, Zbigniew Szkaradnik i Jacek Groyecki przy finansowym wsparciu PCC SE. PCC, które angażuje się w projekty chemiczne i logistyczne, podjęło decyzję o wyjściu z inwestycji w 3S, w której aktywa są spoza ich podstawową działalnością. PEF VII odkupi wszystkie akcje należące do PCC oraz część akcji będących własnością założycieli, którzy zdecydowali zachować istotny pakiet mniejszościowy.
Źródło: 3S