Sprawozdanie z działalności Prezesa UKE za 2014 rok

0

W poprzednim roku UKE przeprowadził 2878 postępowań mediacyjnych, z czego prawie połowa (1365) zostało zakończonych pozytywnie dla konsumenta. Rozpatrzono 5474 wnioski o interwencję, z czego 70% (3857 wniosków) zakończono na korzyść konsumenta. W ramach prowadzonych działań Prezesowi UKE udało się odzyskać 1 434 670, 69 zł.

Do najważniejszych działań prezesa UKE w 2014 roku zaliczyć można:
Świadczenie przez JST usługi dostępu do Internetu
Jednym z ważniejszych działań było usprawnienie procesów inwestycyjnych w telekomunikacji. Umożliwić to miało m.in. stwarzanie jednostkom samorządu terytorialnego możliwości świadczenia usług telekomunikacyjnych na rzecz użytkowników końcowych w oparciu o posiadaną infrastrukturę i sieć telekomunikacyjną. W poprzednim roku prowadzono 99 postępowań administracyjnych. Chodziło o wyrażenie zgody na świadczenie przez jednostki samorządu terytorialnego usługi bezpłatnego dostępu do Internetu lub za opłatę niższą niż wynosi cena rynkowa. Prezes UKE wydał 42 decyzje.
Analiza cen usług dostępu do stacjonarnego Internetu w Polsce
Przedmiotem analizy było pokazanie kształtowania się cen dostępu do sieci Internet w oparciu o kalkulacje kosztów korzystania z tej usługi. Analiza cen pokazała, że operatorzy, aby zaspokoić oczekiwania klientów, oferują dostępy o bardzo zróżnicowanej przepływności, jak i czasie trwania zobowiązania.
Analiza cen usługi mobilnego Internetu w Polsce
Powyższa analiza opublikowana została w listopadzie. Zostały w niej przedstawione koszty ponoszone przez użytkowników mobilnego dostępu do sieci, w tym średni miesięczny koszt korzystania z usługi i opłata za 1GB danych. Materiał pokazał, że operatorzy coraz rzadziej oferują klientom taryfy o limitach poniżej 2GB transferu danych. Pojawia się za to dużo ofert z wysokimi limitami. Wszyscy operatorzy, których usługi poddano analizie, umożliwiali klientom zakup Internetu mobilnego z przedziału ponad 30GB.
Źródło: UKE

Cloudiusze: pierwsze w Polsce nagrody za wykorzystanie Cloud Computing

0

Popularność Cloud Computingu na świecie wzrasta z dnia na dzień. W celu promocji i propagowania w naszym kraju udanych wdrożeń Cloud Computing powstał Instytut Wirtualizacji. Tworzą go dostawcy i użytkownicy Cloud Computing w Polsce. Pierwszym ogólnopolskim działaniem Instytutu jest przyznanie nagrody Cloudiusza – na rzecz propagowania rozwiązań Cloudowych w prowadzeniu biznesu. Dzisiaj poznamy nominowanych.

Według Komisji Europejskiej rozwiązania Cloud Computing będą miały w latach 2015-2020 wpływ na wzrost europejskiego PKB o ok. 950 mld EUR. Ich wykorzystanie zwiększy wydajność i efektywność gospodarki nawet o 90%, w szczególności w zakresie oszczędności generowanych w administracji publicznej i firmach prywatnych. Przyczyni się to do utworzenia nowych przedsiębiorstw (wg szacunków powstanie ok. 400 tys. nowych podmiotów), a także nowych miejsc pracy związanych z chmurą obliczeniową (nawet o 3,8 mln).
“Wzrastająca popularność, użyteczność i ekonomiczne argumenty stojące za wykorzystaniem rozwiązań Cloud Computingu w biznesie spowodowały, że grono firm wykorzystujących chmury obliczeniowe postanowiło w nieformalny sposób zrzeszyć się i działać na rzecz promocji tego modelu użytkowania danych. 6 czerwca – w dzień, kiedy cała Polska obchodzi popularne imieniny Klaudiusza doszło do powstania inicjatywy przyznawania statuetki Cloudiusza – pierwszych krajowych nagród uznających wykorzystanie rozwiązań Cloud Computingu w biznesie” – przekonuje Michał Romanowski, przewodniczący nowo powstałego Instytutu Wirtualizacji.
Instytut Wirtualizacji tworzą dostawcy i firmy aktywnie używające chmury obliczeniowej. Członkostwo w Instytucie jest otwarte i może zgłosić się do niego każda firma wykorzystująca chmury obliczeniowe do budowania, rozwoju, a w końcu do stabilizacji i umacniania pozycji rynkowej własnych celów biznesowych.
Umiejętne wykorzystanie możliwości płynących z Cloud Computing generuje oszczędności w zakresie inwestycji w sprzęt It, podnosi bezpieczeństwo przechowywanych i przetwarzanych danych oraz pomaga IT szybciej reagować na potrzeby biznesu. Jednak temat chmury obliczeniowej jest obecnie bardzo obszerny co skutkuje powstaniem wielu mitów na jego temat. Dlatego postanowiliśmy połączyć siły by wspólnie promować udane, przynoszące wymierne korzyści wdrożenia wykorzystujące technologię Cloud Computing.– Powiedział Marcin Bąkowski prezes Sinersio Polska, członka Instytutu Wirtualizacji.
Już dzisiaj poznamy nominowanych do pierwszej edycji nagrody Cloudiuszy 2015 . Na oficjalnej stronie Instytutu zostaną opublikowane filmy prezentujące osoby wyróżnione statuetkami Cloudiusza 2015.
Już teraz możemy zdradzić, że nagrodę otrzyma 7 osób. Zapraszam na stronę www.cloudiusze.pl do zapoznania się z filmami prezentującymi nominowanych – zaznacza Romanowski.
Głównym celem pomysłodawców Instytutu Wirtualizacji – spółki Sinersio Virtual Data Center jest działanie na rzecz promocji globalnych rozwiązań Cloud Computingu na polskim rynku.

14. Konferencja Technik Szerokopasmowych za nami

0

28-29 maja 2015 r. w Gdańsku odbyła się organizowana przez firmę VECTOR 14. Konferencja Technik Szerokopasmowych. Coroczne spotkanie to platforma wymiany poglądów na temat przyszłości sieci kablowych oraz kierunków migracji dzisiejszych technologii. W tym roku konferencja odbyła się pod hasłem „HFC – reaktywacja!”.

W tegorocznej Konferencji Technik Szerokopasmowych wzięło udział ponad 200 przedstawicieli środowiska telekomunikacyjnego, w tym operatorów kablowych, dostawców rozwiązań technologicznych, partnerów firmy VECTOR, przedstawicieli PIKE i mediów.
Konferencja Technik Szerokopasmowych to spotkanie branży, łączące wiedzę i doświadczenie. Uczestnicy wydarzenia mieli możliwość wysłuchania prezentacji na tematy istotne dla branży, aktywizując uczestników do dyskusji, nie tylko na sali konferencyjnej, ale również w kuluarach. Możliwość wymiany doświadczeń w tak szerokim gronie stanowi jedną z największych wartości konferencji VECTOR.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konferencji. Mamy nadzieję, że spotkanie to dostarczyło praktyczną wiedzę, która będzie przydatna w rozwoju Państwa biznesu.

Projekty propagujące bezpieczne korzystanie z sieci

0

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji opublikowało wyniki konkursu na realizację w 2015 r. zadania publicznego pod nazwą: “Działania na rzecz bezpiecznego korzystania z internetu”.

Spośród 38 złożonych ofert, Minister Administracji i Cyfryzacji wybrał trzy:

  • “Działania na rzecz bezpiecznego korzystania z internetu”, oferta  wspólna –  Fundacji Odkrywców Innowacji  i Fundacji Drabina Rozwoju. Kwota dotacji: 500 tys. zł
  • “Ogólnopolska kampania edukacyjno-prewencyjna Ambasadorzy Bezpiecznego  Internetu– II edycja, Fundacja Dla Kultury.pl. Kwota dotacji: 300 tys. zł
  • “Chrońmy młodość w sieci – program na rzecz bezpiecznego korzystania z internetu przez młodzież”, Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”. Kwota dotacji: 200 tys. zł.

Celem zadania „Działania na rzecz bezpiecznego korzystania z internetu” jest podniesienie świadomości na temat zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni, przeciwdziałanie tego rodzaju zagrożeniom oraz promowanie świadomego i bezpiecznego korzystania z internetu.
Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zdjęcie: ictshop.pl

Zgłoś się do najważniejszych nagród branży e-commerce!

0

14 października na Stadionie Narodowym zostaną wręczone Ekomersy 2015. Zgłaszać kandydatów do tej prestiżowej statuetki można do 30 czerwca.

Co daje posiadanie Ekomersa? Przede wszystkim kopa do dalszej pracy oraz potwierdzenie wartości, jaką charakteryzują się działania firmy wspierającej sprzedaż w sieci. Wartością dodaną, która dla wielu może być szczególnie motywująca, jest zazdrość konkurencji.
Ekomersy to nie tylko nagrody, to stan umysłu, którego osiągnięcie otwiera wiele drzwi i daje pierwsze zielone światło na długiej prostej do lojalnego Klienta.
Ekomersy – uznanie branży i Klientów
Po raz czwarty nagrodzeni zostaną najlepsi w swoich kategoriach i najbardziej otwarci przedsiębiorcy, którzy wspierają biznes w sieci. W tym roku Ekomersy przyznawane będą w 13 kategoriach, zaś wynik rywalizacji będzie wypadkową głosów oddanych w sieci oraz głosów jury konkursowego.
Pierwszy etap konkursu to zgłoszenie kandydatów, którego dokonać można do 30 czerwca 2015 roku. Do drugiego etapu organizator – Fundacja Polak 2.0 kwalifikuje zgłoszonych, którzy spełniają wszystkie formalne kryteria uczestnictwa. Drugi etap to otwarte głosowanie w sieci, które zapewnia, że do dalszej rozgrywki awansują ci, którzy realnie odpowiadają zapotrzebowaniom rynku. Do ostatniego trzeciego etapu dostanie się 10 najlepszych firm w danej kategorii, które poddane zostaną ocenie Jury konkursu.
Fundacja Polak 2.0, chociaż działa w branży e-commerce od jej początków w Polsce, wychodzi z założenia, że ramy konkursowe muszą ciągle ewoluować, aby nadążyć za zmianami rynkowymi. Konstruując kategorie, w jakich przyznane zostaną Ekomersy zwróciła się o opinie do przedstawicieli branży. Tegoroczne kategorie są więc efektem wielotygodniowych konsultacji, spotkań oraz… burzliwych sporów.
Ekomersy 2015 przyznane zostaną w następujących kategoriach:
● Szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce,
● Debiut roku,
● Platforma sklepowa,
● Rozwiązanie płatnicze przyjazne klientowi,
● Firma dostawcza,
● Produkt/usługa wspierająca logistykę e-sklepu
● Wdrożenie roku,
● Akcja promocyjna sklepu,
● Produkt/usługa wspierająca generowanie sprzedaży,
● Rozwiązanie IT w ecommerce,
● Produkt/usługa wspierająca Customer Support
● Firma wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów,
● Najlepsze rozwiązanie m-commerce.
Być najlepszym między najlepszymi
Zwycięzców Ekomersów poznamy 14 października podczas wieczoru branżowego IX Targów eHandlu na Stadionie Narodowym w Warszawie. Wśród dotychczasowych zdobywców Ekomersów znaleźli się m.in. Shoper, PayU, FreshMail, Brand24, InPost, Click Apps, Answear.com, Shoplo, Trusted Shops, GetResponse, i-sklep, GO.pl, wFirma.pl, Tomasz Karwatka i Rafał Brzoska.
Jeśli chcesz znaleźć się w tym znamienitym gronie musisz pomóc szczęściu zgłaszając firmę na stronie www.ekomersy.pl, a następnie postarać się o głosy w sieci. Jak pokazały poprzednie lata, nominowani potrafią doskonale o nie zadbać https://vimeo.com/109035274
rsz_1foto2_-_adam_zygadlewicz_prezes_fundacji_polak_20

Nowe e-usługi dla kierowców

Możliwość sprawdzenia online liczby punktów karnych, informacji o własnym pojeździe czy szkoły jazdy– to kolejne e-usługi przygotowywane dla kierowców przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Centralny Ośrodek Informatyki. – informuje MSW. Usługi mają być dostępne od 2016 roku.

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, dający podstawy prawne do wprowadzenia e-usług.
Możliwy będzie dostęp online dla kierowców do własnych danych i informacji, co pozwoli im śledzić informacje na temat zastosowanych wobec nich kar i ograniczeń, wynikających z wykroczeń i przestępstw przeciwko bezpieczeństwu ruchu drogowego. Kierowca będzie mógł np. sprawdzić liczbę własnych punktów karnych. Rozwiązanie to zmniejszy ryzyko utraty prawa jazdy z powodu niewiedzy o liczbie punktów karnych.
Inna e-usługa, “Sprawdź szkołę jazdy” pozwoli na ocenę jakości kształcenia szkół jazdy lub instruktora przez przyszłych kursantów na podstawie udostępnionych danych statystycznych. Jednocześnie zwiększy to konkurencję między szkołami i może przyczynić się do wzrostu jakości świadczonych usług. Z kolei “Mój pojazd” pozwoli właścicielom na dostęp online do danych i informacji o własnym pojeździe.
Nowe przepisy pozwolą również na udoskonalenie danych gromadzonych w bazie CEPiK. Dane do tych ewidencji będą wprowadzane przez uprawnione podmioty, po ich uprzedniej weryfikacji, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego. Forma ich wprowadzania do ewidencji zostanie także ujednolicona.
Wszystkie podmioty zasilające ewidencje, w tym nowe, np. stacje kontroli pojazdów i zakłady ubezpieczeń, będą miały zapewniony bezpłatny dostęp do danych i informacji zgromadzonych w ewidencjach.
Źródło: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
Zdjęcie: canadianimmigrant.ca

Ostatni dzień rekrutacji do Akademii Beyond.pl 2.0

0

Już 17 czerwca we Wrocławiu w ramach drugiej edycji Akademii Beyond.pl 2.0 odbędą się warsztaty z zakresu wirtualizacji i cloud computing dedykowane specjalistom IT. Trwają zapisy na ostatnie bezpłatne miejsca.

Akademia Beyond.pl 2.0 to spotkania dla specjalistów IT (Poznań, Wrocław) podczas których, dzięki prelekcjom ekspertów z międzynarodowym doświadczeniem, m.in. VMware
i Microsoft, uczestnicy wzbogacą swoje umiejętności zawodowe z projektowania
i administracji infrastrukturą chmury obliczeniowej. Spotkania adresowane są głównie do kierowników i dyrektorów działów IT, pracowników działów IT dużych przedsiębiorstw oraz właścicieli firm outsourcingowych.
Akademia ma formułę spotkań warsztatowych. – Wiedza zdobyta w praktyczny sposób pozostaje na dłużej, dlatego nasze szkolenia prowadzone są w pracowniach komputerowych, gdzie każdy ma możliwość natychmiastowego testowania omawianych rozwiązań
i przeanalizowania ich z ekspertami od globalnych liderów IT – mówi Rafał Roszak z Beyond.pl. Każde szkolenie w ramach Akademii potwierdzane jest certyfikatem wystawionym przez Ekspertów Akademii oraz partnerów projektu. Po zakończeniu części szkoleniowej, uczestnicy mają okazję porozmawiać z zewnętrznymi ekspertami oraz wymienić się swoim doświadczeniem i opinią.
Aby wziąć udział w Akademii Beyond.pl należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.akademiabeyond.pl. Istnieje możliwość bezpłatnej rejestracji na ostatnie wolne miejsca na warsztaty, które odbędą się 17 czerwca we Wrocławiu. Ilość miejsc jest ograniczona,
a o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.
Warsztaty organizowane są przez dostawcę infrastruktury IT dla biznesu, firmę Beyond.pl. Partnerami spotkań są VMware Polska, Mircosoft oraz Vision Solutions.
Dodatkowe informacje o Beyond.pl:
Beyond.pl od 2005 r. dostarcza pełen zakres usługi związanych z infrastrukturą IT dla biznesu, w tym usługi data center i cloud computing. Firmę na rynku wyróżnia kompleksowe podejście do potrzeb klienta. Z infrastruktury Beyond.pl korzystają m.in.: Amica, Castorama,Concordia Ubezpieczenia, Dalkia, Data System Group, Euroflorist, Golden Submarine, Hicron, Hochtief Polska, IAI SA, , Level3, Money.pl, Nokaut, RETN, 2ClickShop. Beyond.pl jest pierwszym w Polsce neutralnym telekomunikacyjnie centrum danych, co pozwala klientom na swobodę wyboru operatora i gwarantuje najlepszą jakość usług łączności. Firma jest inicjatorem i założycielem działającego od 2004 roku Poznańskiego Punktu Wymiany Ruchu Internetowego (ang. Poznan Internet eXchange, w skrócie PIX).

II edycja IT Future Expo już za nami!

0

Kolejny raz Warszawa stała się stolicą IT za sprawą targów IT Future Expo, które odbyły się w dniach 10-11 czerwca 2015 na Stadionie Narodowym. To największa impreza targowa B2B branży informatycznej w Polsce. Zaskakujące pomysły Wystawców, konkursy, gry i wspaniałe prezentacje przyciągnęły wielu Zwiedzających!

Targi zorganizowane zostały pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
Wydarzenie przyciągnęło kadrę zarządzającą oraz duże grono specjalistów IT, odpowiedzialnych za rozwój infrastruktury informatycznej firm. Jak na branżową imprezę zamkniętą, frekwencja przerosła nasze oczekiwania. Łącznie, czynny udział w targach wzięło ponad 2 500 Zwiedzających. Pokazuje to, jak duże jest zapotrzebowanie na wykorzystanie technologii informatycznych we współczesnych firmach.
jeden
Mimo że IT Future Expo to typowe wydarzenie targowe, podczas którego w szczególności istotna była możliwość nawiązania nowych relacji biznesowych, to nie zabrakło również imprez towarzyszących. Do ciekawszych należała Gala IT Future Awards, Konferencja IT Future Congress oraz informatyczne targi pracy IT Career Summit. Dodatkową atrakcją była strefa relaksu! 10 czerwca podczas Gali, wyłoniliśmy Laureatów Konkursu Liderzy IT 2015 w 16 kategoriach. W trakcie wieczornego wydarzenia mieliśmy możliwość wysłuchać także debaty ekspertów branżowych nt. bezpieczeństwa IT. Wieczór dopełnił występ artystyczny młodej aktorki oraz uzdolnionej wokalistki – finalistki programu „The Voice of Poland” – Katarzyny Sawczuk.
dwa
Co natomiast o wydarzeniu mówią sami Wystawcy? Podkreślają przede wszystkim jakość oraz ilość nawiązanych kontaktów.
“Nasze wrażenia z targów – pozytywne. Dobrze dobrana grupa odbiorców, logicznie rozplanowane stanowiska i fajna atmosfera”.
Katarzyna Kolosa, Techiona International
“Naprawdę wspaniałe wydarzenie. Poznałam wiele osób z działów IT, wiele osób z naszej branży. Także warto było tutaj być”.
Anna Szlejter, AirWatch
„Targi IT Future Expo w Warszawie, odwiedziło wielu ciekawych i wartościowych uczestników, którzy stanowią grupę naszych potencjalnych Klientów”.
Maciej Dzik, JM Elektronik
“Targi były dla nas miejscem wartościowych spotkań merytorycznych. Nasza firma miała okazję zaprezentować swoją ofertę zarówno wielu odwiedzającym targi, jak i współwystawcom. Organizacja spełniła nasze oczekiwania”.
Kamila Kozłowska, Ryszard Jarza Translations
“Możemy powiedzieć, że targi były udane. Bardzo dobra lokalizacja Targów umożliwiała przybycie sporej ilości osób zainteresowanych. Dobre dotarcie do grupy osób zainteresowanych i powiązanych z branżą. Z tego co mogliśmy zaobserwować, na Targach nie było ludzi “przypadkowych”.
Alicja Domżała, Praca.pl
„Życzymy dalszego rozwoju, aby każde kolejne targi były tak owocne jak tegoroczne, oraz być może, aby rozszerzono swoją działalność na więcej miast w Polsce”.
Anna Christ-Jurczak, domeny.pl
trzy
Miło nam także przedstawić wyniki wielkiej, informatycznej rywalizacji oraz zaprezentować Zwycięzców tegorocznej edycji Konkursu Liderzy IT 2015:
1. Iron Mountain z produktem System E-Vault w kategorii: Backup & Storage Leader – backup i archiwizacja.
2. Motabi z produktem Motabi Intelligence w kategorii: BI Trends – business intelligence.
3. IT Works z produktem Atmosfera ITSM w kategorii: BPM Leader – zarządzanie procesami biznesowymi.
4. Deskdoo z produktem descdoo.com w kategorii: Cloud Computing – rozwiązania w chmurze.
5. 3S z produktem 3S Data Center w kategorii: Data Center Leader – centrum danych.
6. Trol Intermedia z produktem 2ClickShop w kategorii: E-commerce Innovation – rozwiązania dla handlu internetowego.
7. Acrebit z produktem Microsoft Dynamics NAV 2015 w kategorii: ERP Trends – systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa.
8. Pretius z produktem Pretius Sales Commission w kategorii: Industry Dedicated IT Solutions – informatyczne rozwiązania branżowe.
9. APC by Schneider Electric z produktem SRT66KXLI, Smart-UPS SRT 6000VA 230V w kategorii: Infrastructure Innovation – infrastruktura fizyczna.
10. GranateSEO z produktem GranateSEO w kategorii: Innovative IT Startup – startup w IT.
11. Strong Signage z aplikacją Strong Signage w kategorii: Innowacja Roku 2015.
12. Domeny.pl z certyfikatem SuperFast Multidomain Wildcard SSL w kategorii: IT Security – bezpieczeństwo IT.
13. Infomex z kompleksowymi, dedykowanymi rozwiązaniami teleinformatycznymi dla Biznesu w kategorii: IT Services Leader – usług IT.
14. AirWatch z produktem AirWatch by VMware w kategorii: Mobile Trends – rozwiązania mobilne.
15. Axence z produktem Axence nVision w kategorii: Network – infrastruktura sieciowa.
16.Fujitsu ze skanerem dokumentowym Fujitsu N7100 w kategorii: Workflow Management – obieg dokumentów.
pięć
cztery
Życzymy sukcesów w dalszym rozwoju rozwiązań i usług wszystkim Laureatom konkursu, firmom nominowanym oraz wystawcom!
Czy IT Future Expo odniesie taki sam sukces przy kolejnej edycji we Wrocławiu? Zapraszamy 26 listopada na Stadion Wrocław!
Źródło: IT FUTURE

Wrześniowa edycja PLNOG: bilety w promocyjnej cenie tylko do 16 czerwca

0

Krakowska edycja konferencji PLNOG odbędzie się 28-29 września, ale warto dołączyć do wydarzenia już teraz.

Niższa cena wejściówki obowiązuje tylko do 16 czerwca do północy. To ostatnia szansa, aby nabyć bilet w promocyjnej cenie 699 zł.
Źródło: PLNOG

3S i itWORKS partnerami strategicznymi

0

3S S.A. – dostawca usług telekomunikacyjnych działający na terenie Polski południowej oraz krakowski dostawca usług outsourcingowych i integrator – itWORKS S.A., nawiązali współpracę o charakterze strategicznym. Podstawą do niej są synergie dostawcy infrastruktury światłowodowej i usług data center oraz integratora aplikacji i systemów IT. Spółki ogłosiły swoją decyzję podczas warszawskich targów branżowych IT Future Expo 2015.

3S realizuje usługi w oparciu o własną infrastrukturę sieciową i jedno z największych w Polsce data center. itWORKS oferuje między innymi outsourcing rozwiązań informatycznych oraz audyty IT. Obie firmy pracują wyłącznie w modelu B2B. Połączenie sił istotnie zwiększy skalowalność oferty obydwu partnerów:
“Działalność na tym samym rynku i obszarze daje nam podobne spojrzenie na rozwój biznesu. Mamy wielu klientów, którzy mogą realnie odczuć korzyści z tej współpracy – jedni otrzymają dostęp do rozwiązań
i systemów itWORKS, a drudzy do niezawodnej infrastruktury światłowodowej i bezpiecznego centrum danych 3S. Myślimy też o wspólnych projektach dla rynku MSP opartych o cloud i outsourcing”- mówi Piotr Pawłowski, członek zarządu 3S – “Z itWORKS po prostu dobrze nam się pracuje – działamy w oparciu o podobne wartości i kultury organizacyjne, a to tak naprawdę jest podstawą dobrego partnerstwa” – dodaje.
Początkiem współpracy itWORKS i 3S było podjęcie decyzji o relokacji podstawowego Data Center integratora do obiektu 3S.
“Szukaliśmy partnera, który zapewniłby wysoki poziom bezpieczeństwa naszych danych oraz danych naszych klientów – mówi Tomasz Laudy, prezes zarządu itWORKS. W nowym ośrodku w Katowicach mamy wszystko, czego potrzebujemy, by dalej komfortowo rozwijać firmę i dynamicznie rozszerzać paletę usług chmurowych. Dzięki znakomitej współpracy z 3S Data Center niezwykle sprawnie uruchomiliśmy swoje główne Centrum Zarządzania Siecią (NOC), które pracując w trybie 24/7 monitoruje i zapewnia ciągłość działania systemów oraz zarządzanych środowisk, a sieć światłowodowa 3S integruje zasoby z ośrodkiem zapasowym itWORKS. Głęboko wierzę, że kolejnym etapem naszej współpracy będzie wspólne wprowadzenie jeszcze w tym roku szerokiego spectrum usług telekomunikacyjnych i informatycznych, w tym outsourcingowych, nad czym już pracujemy”.
itWORKS jest firmą informatyczną, która od 14 lat wspiera klientów w obszarze IT i biznesu. Obecnie firma zatrudnia ponad 220 specjalistów, współpracuje z ponad 300 klientami i obsługuje ponad 40000 użytkowników, w tym międzynarodowych. Siedziba firmy mieści się w Krakowie, a lokalne oddziały w Katowicach, Warszawie i Łodzi. Więcej na www.itworks.pl
3S to grupa przedsiębiorstw z branży telekomunikacyjnej z siedzibą w Katowicach, obecna na rynku od 2002 roku. 3S dysponuje własną siecią światłowodową o długości ponad 2500 km oraz największym na Śląsku centrum danych. Wykorzystując efekty synergii, Grupa 3S oferuje kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne. Więcej na www.3s.pl