Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało projekt nowego rozporządzenia określającego sposób ustalania wysokości rocznej opłaty telekomunikacyjnej oraz terminy i sposób jej uiszczania. Zanim je skrytykujecie, warto przypomnieć, że próg przychodów przedsiębiorców zobowiązanych do uiszczenia tej opłaty jest dziś korzystniejszy dla małych firm - kwota 4 mln zł została zastąpiona tysiąckrotnością przeciętnego wynagrodzenia. Kto na tym zyska? Zapraszamy do podzielenia się opiniami w grupie dr MiŚOT oraz na ISPForum.
Klaudia Wojciechowska przeanalizowała przypadek gminy, której mieszkańcy chcą mieć dostęp do szybkiego internetu, choć nie zgłaszali wcześniej takiego zapotrzebowania. Michał Koch zwrócił natomiast uwagę na rosnące zadłużenie klientów operatorów telekomunikacyjnych. Przeciętne wynosi obecnie 4800 złotych. Kwota rośnie, ale - na szczęście - dłużników ubywa. Co jednak oznacza to w praktyce dla MiŚOT-ów?
AMS System to firma, która kojarzy się małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym głównie z usługami głosowymi (VoIP, wirtualne centrale). Oferuje także usługę wysyłania abonentom wiadomości SMS, która przydaje się wielu operatorom telekomunikacyjnym. “To proste, ale potrzebne – podkreśla Marcin Romanowski, prezes spółki. – Komunikacja z abonentem, którą zapewniamy zainteresowanym operatorom, dotyczy wysyłania powiadomień związanych z ich ofertą, produktami, awariami, świątecznymi przerwami w działaniu infolinii oraz zaległościami w zakresie opłat i planowanej windykacji”.
Kancelaria Prawna Media przedstawia natomiast podstawowe informacje na temat Digital Networks Act. To jeden z najważniejszych elementów strategii Unii Europejskiej w zakresie budowy nowoczesnej, zintegrowanej i bezpiecznej infrastruktury cyfrowej. Ma na celu stworzenie jednolitych zasad funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego w państwach członkowskich oraz przyspieszenie transformacji cyfrowej Europy.
Na ISPortalu piszemy także o kolejnej inicjatywie wspieranej przez Fundację Lokalni. Tym razem jest to Raciborski Festiwal Gamingowy. Wydarzenie, które łączy rozrywkę i edukację, szczególnie w obszarze cyberbezpieczeństwa.