Do problemów MiŚOT-ów, które zdiagnozowaliśmy jako pierwsze należy bez wątpienia obszar marketingu. Wystarczy przejrzeć strony internetowe niektórych operatorów, by zobaczyć, gdzie leży problem. Przestarzała grafika, niedostosowanie do urządzeń mobilnych, brak podstawowych informacji, niska jakość treści - punktuje w swoim tekście Michał Koch.
Nie lepiej jest w zakresie wdrażania profesjonalnych rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. To jednak szersze zagadnienie. Zasygnalizowałem je w artykule MiŚOT i "ejaj" - czy to się spina? i cieszę się, że będzie (w końcu) omówione podczas zbliżającego się wiosennego Zjazdu MiŚOT.
Na łamach ISPortalu Krzysztof Kołodziej przeanalizował dla nas ofertę programową Polsatu. Choć przyszłość 20 kanałów FAST jest jeszcze owiana pewną tajemnicą (zostaną uruchomione dopiero po wydaniu odpowiednich zgód formalnych przez KRRiT), wiemy już jednak, że w ofercie KameleonTV mogą znaleźć się nawet wszystkie kanały tej stacji.
Zapytaliśmy też administrację rządową o to, w jaki sposób cyfryzacja przenika do kluczowych ministerstw. Odpowiedzi, które otrzymaliśmy pokazują, że podejście jest tu różnorodne, podobnie jak tempo wdrażania rozwiązań cyfrowych. Ktoś złośliwy mógłby zapewne wspomnieć o chaosie (poszczególne inicjatywy się nie zazębiają), ogólnym bałaganie i niespełnionych zapowiedziach, ale widać również rozwój konkretnych narzędzi, dlatego warto ocenić to samodzielnie i dać wyraz swojej opinii w grupie dr MiŚOT oraz ISPForum.
Warto jeszcze zwrócić uwagę, że benefitów nigdy dość, a coraz większa liczba małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych korzysta z tych dostępnych w Sklepie MiŚOT. Oferta Multisport została tu ostatnio poszerzona, a ponadto pojawił się pakiet dostępu do opieki medycznej.