Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie spółki Multimedia Polska przez Vectrę. Nowy potentat na rynku musi spełnić jednak kilka warunków.

Vectra przejęła 100 proc. akcji Multimedia Polska, a także poszerzyła grono użytkowników, stając się liderem w branży. Teraz liczba abonentów wynosi 1,7 mln, a w zasięgu sieci znalazło się ok. 4,4 mln gospodarstw domowych. Do tej pory największą siecią kablową była UPC, która docierała do ok. 1,5 mln klientów.

Jak informuje Business Insider, transakcja ta została dokonana ponad 5 miesięcy po tym, gdy nowy właściciel podpisał z większościowymi akcjonariuszami spółki Multimedia Polska umowę typu term sheet, która ustaliła wstępne warunki kupna.

Tomasz Żurański, prezes Vectry podkreślił w rozmowie z Business Insider, że dzięki tej transakcji Vectra zyskuje dostęp do szerokiej bazy klientów, a także „potencjał jednej z najlepszych i największych stacjonarnych infrastruktur telekomunikacyjnych w Polsce”.

Jan Piotrowski, nowo mianowany prezes Multimedia Polska, a od 12 lat będący członkiem zarządu Vectry, zapewnił, że w najbliższym czasie klienci nie muszą się obawiać żadnych zmian. Obie spółki będą „koncentrowały się na wspólnym dostarczaniu nowej wartości naszym abonentom”.

Na pewno, to czego można się spodziewać, to wycofania z rynku spółki Multimedia Polska i pozostanie przy marce Vectra. Zapewne zostanie również stworzona wspólna oferta pakietowa dla klientów obu sieci.

Aby tak się stało nowy właściciel sieci kablowej musi spełnić kilka warunków, które postawił przed nim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Vectra musi sprzedać sieć własną lub Multimediów w ośmiu miejscowościach: Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie.

Ponadto klienci w 13 miastach będą mogli rozwiązać umowę bez ponoszenia kosztów. Ten warunek dotyczy klientów w Barcinie, Inowrocławiu, Kruszwicy, Lubiczu Dolnym, Łęczycy, Mogilnie, Nakle nad Notecią, Piechcinie, Słubicach, Strzelnie, Suwałkach, Szubinie i Świnoujściu.

Warto dodać, że o przejęcie spółki Multimedia Polska starała się firma UPC Polska w październiku 2017 r. Wówczas mówiło się o kwocie 760 mln zł. UPC wycofało się z transakcji.

Informacje o tym, ile Vectra zapłaciła za przejęcie swojego dotychczasowego konkurenta, zostały objęte tajemnicą handlową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here